صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / ۹۴ نفر در آستارا به اتهام جرایم غیرعمد در حبس هستند
۹۴ نفر در آستارا به اتهام جرایم غیرعمد در حبس هستند

رئیس دادگستری آستارا:

۹۴ نفر در آستارا به اتهام جرایم غیرعمد در حبس هستند

رئیس دادگستری بندر مرزی آستارا گفت: ۹۴ نفر در این شهرستان با اتهام به جرایم غیرعمد در حبس هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد عبادی سفیدآب در همایش جشن گلریزان ستاد دیه در شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ از محل ستاد دیه شهرستان، ۱۱۷ نفر زندانی آزاد شدند که از این تعداد، پنج نفر برای دیه، ۹۵ نفر برای مسائل مالی، ۱۶ نفر برای مهریه و یک نفر برای نفقه محبوس شده بودند.

وی ادامه داد: در جهت آزادی این تعداد زندانی، ۱۰۷ میلیارد ریال پرداخت شد که ۷۱ میلیارد ریال از محل گذشت شاکی، ۲۴ میلیارد ریال از محل قبول اعسار از سوی دادگستری، پنج میلیارد ریال از سوی خانواده و دو میلیارد ریال از صندوق تأمین خسارت کشوری پرداخت شده است.

عبادی با تأکید بر اینکه آنچه در حوزه اجتماعی وقوع جرم مغفول می ماند، درگیری خانواده‌ها زندانیان با جرایم می باشد، افزود: اینگونه حرکات نیکو و خیرخواهانه می‌تواند بر کاهش دغدغه‌های زندانیان تأثیر گذار باشد و علاوه بر تبیین ارزش‌های دینی و اخلاقی، پاداش اخروی دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در آستارا ۹۴ نفر با اتهام به جرایم غیرعمد نظیر نفقه، مهریه، تصادفات رانندگی و قتل غیر عمد در حبس هستند، خاطر نشان کرد: مبلغی معادل ۸۶ میلیارد و ۸۴۲ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۹ ریال برای آزادی این تعداد زندانی نیاز است.

رئیس دادگستری بندر مرزی آستارا در پایان تصریح کرد: از این تعداد، محکومین مالی ۶۹ نفر، محکومین مهریه و نفقه ۲۴ نفر و محکومین قتل غیرعمد یک نفر می‌باشند.

وی در پایان اضافه کرد: در جشن گلریزان سال ۱۳۹۷ که در سالن اجتماعات هتل بین المللی اسپیناس آستارا برگزار شد، مبلغی معادل ۶۵۰ میلیون ریال در قالب مبالغ نقدی، چک و… جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.