صفحه اصلی / استان ها / قم / هوش مصنوعی چگونه شهر را اداره می‌کند
هوش مصنوعی چگونه شهر را اداره می‌کند

یک مسئول:

هوش مصنوعی چگونه شهر را اداره می‌کند

‌دبیر علمی سلسله نشست‌های "عش آل محمد(ص)" عنوان کرد: "شهر هوشمند" به بررسی این مسئله می‌پردازد که چگونه با استفاده از هوش مصنوعی به اداره شهر بپردازیم، بخشی از این اداره بر عهده کارگزاران، بخشی دیگر سازمان‌هایی که در حوزه کسب و کار دیجیتال فعالیت دارند و بخشی هم بر دوش مردم است.

هوش مصنوعی

‌سیدفاضل سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، عنوان کرد: مسئله شهر در ۶ نشست به موضوعات اساسی شهری می‌پردازد؛ محور‌های این نشست‌ها عبارت از “مسئله اقلیم”، “شهرهوشمند”، “مسئله زائر”، “حمایت از کالای ایرانی در صنعت ساختمان”، “بافت فرسوده” و “پیشگیری از جرم” از طریق طراحی شهری است.

وی در رابطه با محور نشست‌ها گفت: آینده پژوهی و سناریوپردازی محور مورد نظر ما است، یعنی اگر برای چند سال آینده شهر، بخواهیم در هر کدام از این موضوعات برنامه ریزی کنیم، باید بدانیم چگونه با این موضوعات مواجه شویم؛ مثلا باید بدانیم اقلیم در برنامه، سیاستگذاری و تصمیم گیری‌هایی که شهر یا حاکمیت دارد، چه جایگاهی دارد.

سجادی تصریح کرد: نشست‌ها به صورت مسئله محور هستند و در هر نشست هیئت علمی و سازمان‌های همکار متناسب با موضوع  انتخاب می‌شوند.

دبیر علمی سلسله نشست‌های “عش آل محمد(ص)” با اشاره به مباحث راهبردی نشست‌ها گفت: در بحث راهبردی، رویکرددهی و جهت‌دهی به تصمیمات و سیاستگذاری‌های استان مطرح است؛ مثلا در شهر هوشمند مسئله این است که چگونه نظریات این موضوع را با شرایط شهر قم که طی ۱۰ سال اخیر تبدیل به کلانشهر شده تطبیق دهیم.

وی ادامه داد: در شهر هوشمند به بررسی این مسئله می‌پردازیم که چگونه با استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای هوشمند به اداره شهر بپردازیم، بخشی از این اداره بر عهده کارگزاران( حکومت)، بخشی دیگر سازمان‌هایی که در حوزه کسب و کار دیجیتال فعالیت دارند و بخشی هم بر دوش مردم است.

گفتنی است، نشست تخصصی “شهر هوشمند، ضرورت ها و چالش ها” روز چهارشنبه ۹ خردادماه از ساعت ۹ الی ۱۲ در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود. این نشست از سلسله نشست‌های “عش آل محمد” و به همت مرکز خدمات تخصصی معماری و شهرسازی جهاددانشگاهی استان قم برگزار خوا‌هد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.