صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / بیش از ۹۰ درصد قطعه چهارم آزادراه گذرجنوبی تهران ساخته شد
بیش از ۹۰ درصد قطعه چهارم آزادراه گذرجنوبی تهران ساخته شد

بیش از ۹۰ درصد قطعه چهارم آزادراه گذرجنوبی تهران ساخته شد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه چهارم آزادراه گذر جنوبی تهران به بیش از 90 درصد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، «خیرالله خادمی» افزود: قطعه چهارم آزادراه گذر جنوبی تهران در مراحل تکمیل نهایی و نصب علائم و تجهیزات ایمنی قرار دارد و طبق برنامه ‌ریزی‌های انجام شده ۳۸ کیلومتر انتهایی این آزادراه در محدوده آزادراه تهران- قم و آزادراه حرم تا حرم در نیمه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بر نقش کلیدی این آزادراه در تسهیل تردد در راهگذرهای شرق- غرب، شمال- جنوب و شبکه بزرگراهی آسیایی تاکید کرد و گفت: آزادراه جنوبی تهران علاوه بر ایجاد ارتباط بین راه های منتهی به پایتخت موجب تکمیل، تسهیل و افزایش ایمنی در آزادراه‌های اطراف شهر تهران می شود و بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین- کرج کاهش می یابد.
این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر در چهار قطعه طراحی شده است که خادمی گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی کل قطعات این پروژه ۴۰ درصد است و با توجه به زمان آغاز ساخت آن در سال ۱۳۹۴ پیشرفت فیزیکی همه قطعات این پروژه قابل قبول و در برخی مواقع از برنامه زمان‌بندی نیز جلوتر بوده است.
وی از اشتغال مستقیم۱۵۰۰ نفر نیروی انسانی و‌ بکارگیری بیش از ۷۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در این آزادراه خبر داد.
«با بهره‌برداری از قطعه چهارم این آزادراه بخشی از ترافیک جنوب به شرق کشور و برعکس از محدوده تهران خارج می‌شود».
خادمی گفت: قطعه اول این طرح ۴۰ کیلومتر است که تاکنون ۶٫۵ کیلومتر از آن آسفالت شده و پنج کیلومتر دیگر نیز آماده عملیات آسفالت است.
به گفته وی، اجرای عملیات آسفالت در بخشی از قطعه ۲ و زیرسازی مسیر در قطعه سه نیز انجام شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، آزادراه گذر جنوبی تهران از محدوده آبیک آغاز می شود و پس از گذر از کرج به طرف چرمشهر ادامه پیدا می کند تا به آزادراه حرم تا حرم در مسیر قم- گرمسار متصل شود.

اقتصام*۱۱۰۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.