به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، «خیرالله خادمی» افزود: قطعه چهارم آزادراه گذر جنوبی تهران در مراحل تکمیل نهایی و نصب علائم و تجهیزات ایمنی قرار دارد و طبق برنامه ریزیهای انجام شده ۳۸ کیلومتر انتهایی این آزادراه در محدوده آزادراه تهران- قم و آزادراه حرم تا حرم در نیمه اول امسال به بهرهبرداری میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بر نقش کلیدی این آزادراه در تسهیل تردد در راهگذرهای شرق- غرب، شمال- جنوب و شبکه بزرگراهی آسیایی تاکید کرد و گفت: آزادراه جنوبی تهران علاوه بر ایجاد ارتباط بین راه های منتهی به پایتخت موجب تکمیل، تسهیل و افزایش ایمنی در آزادراههای اطراف شهر تهران می شود و بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین- کرج کاهش می یابد.
این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر در چهار قطعه طراحی شده است که خادمی گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی کل قطعات این پروژه ۴۰ درصد است و با توجه به زمان آغاز ساخت آن در سال ۱۳۹۴ پیشرفت فیزیکی همه قطعات این پروژه قابل قبول و در برخی مواقع از برنامه زمانبندی نیز جلوتر بوده است.
وی از اشتغال مستقیم۱۵۰۰ نفر نیروی انسانی و بکارگیری بیش از ۷۰۰ دستگاه ماشینآلات راهسازی در این آزادراه خبر داد.
«با بهرهبرداری از قطعه چهارم این آزادراه بخشی از ترافیک جنوب به شرق کشور و برعکس از محدوده تهران خارج میشود».
خادمی گفت: قطعه اول این طرح ۴۰ کیلومتر است که تاکنون ۶٫۵ کیلومتر از آن آسفالت شده و پنج کیلومتر دیگر نیز آماده عملیات آسفالت است.
به گفته وی، اجرای عملیات آسفالت در بخشی از قطعه ۲ و زیرسازی مسیر در قطعه سه نیز انجام شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، آزادراه گذر جنوبی تهران از محدوده آبیک آغاز می شود و پس از گذر از کرج به طرف چرمشهر ادامه پیدا می کند تا به آزادراه حرم تا حرم در مسیر قم- گرمسار متصل شود.
اقتصام*۱۱۰۸*۱۹۶۱*