صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / انباشت خشکسالی در آذربایجان غربی باران دردی دوا نکرد
انباشت خشکسالی در آذربایجان غربی باران دردی دوا نکرد

انباشت خشکسالی در آذربایجان غربی باران دردی دوا نکرد

رئیس اداره تحقیقات هواشناسی آذربایجان غربی گفت: ما در استان با مشکل انباشت خشکسالی مواجه هستیم و همچنین سال گذشته به دلیل کمبود بارش برف، از نظر ذخایر برفی در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستیم.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، آزاد توحیدی با اشاره به درصد مساحت تحت تاثیر خشکسالی استان براساس شاخص spei بیان کرد: در یک دوره یک ساله تا پایان فروردین ۹۷؛ ۵۹ درصد مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی شدید، ۳۳ درصد مساحت استان دچار خشکسالی متوسط و ۷ درصد از خشکسالی بسیار شدید رنج می برد.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در استان طی سال زراعی جاری ۳۷۴٫۳ میلیمتر بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: این میزان بارندگی نسبت به بلند مدت ۲۶ درصد افزایش نشان میدهد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری در ارومیه متوسط بارندگی ۳۴۷٫۵ میلی متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش بارندگی ثبت شده است.

توحیدی اظهار کرد: وضعیت بارندگی در استان طی سال آبی جاری ۱۱ درصد بیشتر نیز بوده اما این به معنای اینکه خشکسالی در استان نخواهیم داشت نیست. شدیدترین خشکسالی در استان مربوط به شهرستان شوط است و ۶۲ درصد مساحت شهرستان دچار خشکسالی شدید است.

وی اظهار کرد: ۲٫۶ درصد مساحت شهرستان ارومیه دچار خشکسالی بسیارشدید، ۶۵ درصد خشکسالی شدید و ۲٫۴ درصد مساحت این شهرستان دچار خشکسالی متوسط است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.