صفحه اصلی / سرخط خبرها / کاشف “ارتش سفالین” چین درگذشت
کاشف “ارتش سفالین” چین درگذشت

ارتش سفالین

کاشف “ارتش سفالین” چین درگذشت

باستان شناس چینی و کاشف ارتش ۸ هزار نفره سفالین به عنوان یکی از بزرگترین اکتشافات جهان، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

باستان شناس چینی و کاشف ارتش ۸ هزار نفره سفالین به عنوان یکی از بزرگترین اکتشافات جهان، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «ژائو کانگ‌مین» اولین باستان‌شناسی بود که در سال ۱۷۹۴ بخش‌هایی از ارتش سفالین مصر را کشف کرد؛ گاردی که بیش از دو هزار سال پیش از آن، به عنوان

«چین شی هوان» ساخته شده بود.

در ابتدا چند کشاورز چینی بخش‌هایی از این ارتش سفالین رو مشاهده کردند و سپس با در میان گذشتن با دولت، «ژائو کانگ‌مین» اولین باستان‌شناسی بود که کاوش بر روی این محوطه را آغاز کرد و به یافته‌های شگفت‌انگیزی دست یافت.

این مجموعه مدفون شامل شبکه‌ای پیچیده از تونل‌های زیرزمینی است و این تونل‌ها پر از وسایلی است که پادشاه در زندگی پس از مرگ به آنها احتیاج دارد که شامل ارتش، خانواده، کارمندان، اسب، کارکنان و … است که از جنس سفال هستند. این مجموعه به ارتش سفالین معروف است.

از زمان کشف این مجموعه تاکنون ۲۰۰۰ سرباز سفالین منحصر به فرد یافت شده است. کارشناسان بر این باورند که این تعداد تا ۸۰۰۰ هم قابل افزایش است و همچنین بر اساس برآورد سال ۲۰۰۸، این مجموعه علاوه بر ۸۰۰۰ سرباز شامل بیش از ۱۳۰ ارابه، ۵۲۰ اسب و ۱۵۰ سواره نظام است.

“ارتش سفالین” به عنوان یکی از بزرگترین اکتشافات باستان‌شناسی قرن در سال ۱۹۸۷ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.