صفحه اصلی / استان ها / گیلان / شروع گلدهی سوسن چلچراغ از نیمه دوم خرداد ماه
شروع گلدهی سوسن چلچراغ از نیمه دوم خرداد ماه

شروع گلدهی سوسن چلچراغ از نیمه دوم خرداد ماه

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودبار گفت: به‌علت موج سرما و برف نابهنگام و یخبندان اردیبهشت ماه سال جاری، احتمالاً زمان آغاز گلدهی با تأخیر از نیمه خرداد آغاز شود.

سوسن چلچراغ

به گزارش کسب و کار نیوز،«مصطفی فلاح» گفت: در آخرین بازدید که از وضعیت اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ به عمل آمده، وضعیت این گیاه خوب بود و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده، این اثر طبیعی ملی به گل بنشیند.

وی یادآور شد: امسال به‌علت موج سرما و برف نابهنگام و یخبندان اردیبهشت ماه سال جاری، احتمالاً با شرایط موجود، زمان شروع گلدهی با تأخیر از نیمه خرداد آغاز شود.

فلاح ادامه داد: بارش برف و یخ‌بندان اردیبهشت ماه امسال، بر بسیاری از درختان و گیاهان از جمله گردو، راش و گل سوسن چلچراغ تأثیر گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد: آفت طبیعی این گل که نوعی حشره به نام Lilioceris faldermni  است که محیط‌بانان همه روزه به صورت و دستی اقدام به جمع‌آوری این آن و انتقال آنان به مناطق دور دست می‌کنند. با این اقدام جمعیت این آفت کنترل و احتمال آسیب رساندن آن به گل از میان خواهد رفته است.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودبار ادامه داد: با توجه به مراجعه زودتر از موعد علاقه‌مندان بازدید از گل، تقاضا می‌کنیم تا اخبار مربوط به وضعیت گل را از پورتال رسمی اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان به آدرس اینترنتی https://gilan.doe.ir دنبال کرده و بعد از اطمینان یافتن از زمان دقیق گلدهی، به محل مراجعه کنند.

وی هم‌چنین با اعلام این موضوع که رسالت و وظیفه اصلی سازمان حفاظت محیط زیست، حفظ و حراست از این اثر طبیعی است، از همه علاقه‌مندان بازدید از گل درخواست کرد در هنگام بازدید  با محیط‌بانان حاضر، کمال همکاری را داشته و به توصیه‌های آنان برای حفظ و حراست بهتر از این اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ گوش فرا دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.