صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / ورود سامانه بارشی جدید به کشور
ورود سامانه بارشی جدید به کشور

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (8 خرداد ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، بخش‌هایی از زنجان، کردستان، همدان و قزوین بارش شدید خواهد بود، گفت: فردا سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب به کشور نفوذ خواهد کرد.

بارش باران بهاری - تهران

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز(۷ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران، غرب سمنان، ارتفاعات مازندران و در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد، کرمان، فارس به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (سه شنبه ۸ خرداد) با نفوذ سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور بارش در شمال غرب، برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات کرمان و شمال شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود:‌ در روز چهارشنبه (۹ خرداد) با ادامه فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، نوار ساحلی دریای خزر، دامنه‌های البرز غربی، مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از شمال شرق کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از شرق کشور و ارتفاعات کرمان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید با احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی از نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین فردا (۸ خرداد) شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی تهران را پیش بینی کرد و گفت:‌ فردا (۸ خرداد) آسمان تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و در اوایل شب رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۳ و ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز چهارشنبه (۹ خرداد) نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.