صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / رتبه خوزستان از نظر استانداردهای جاده‌ای ارتقا یابد
رتبه خوزستان از نظر استانداردهای جاده‌ای ارتقا یابد

استاندار:

رتبه خوزستان از نظر استانداردهای جاده‌ای ارتقا یابد

استاندار خوزستان گفت: انشاالله با اراده در کنار هم امیدوارم که سطح استانداردهای راه استان به رتبه سوم کشوری برسد چرا که رتبه استان از نظر حمل مسافر اول، از نظر حمل کالا سوم و از لحاظ استاندارد راه ششم است و باید این فاصله را جبران کنیم و حداقل به رتبه سوم از نظر استاندارد جاده‌ای برسیم.

استاندار خوزستان

به گزارش کسب و کار نیوز ، غلامرضا شریعتی در نشست با پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی که شامگاه گذشته در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه داشتم خدمت شما باشم و از نزدیک در جریان دغدغه‌ها و مشکلات شما قرار بگیرم اگر چه کم و بیش از وضعیت هر کدام از پروژه‌ها مطلع هستم.

وی افزود: به شما پیمانکاران به عنوان یک سرمایه ملی و استانی نگاه می‌کنم چون شما منشا ایجاد اشتغال، عمران و آبادانی و ایجاد ارزش افزوده هستید و حمایت و صیانت از کار شما وظیفه ما است و نباید در برابر مشکلات شما بی توجه باشیم و باید پیمانکاری استان را در حوزه‌های مختلف تقویت کنیم.

شریعتی تصریح کرد: وظیفه ما است به تخصصی‌تر شدن و توانمندتر شدن شما کمک کنیم و خود پیمانکاران هم متقاضی مشارکت در کارهای بالادستی باشند چرا که خوزستان محل کارهای بزرگ است و کارهای آن هم باید از داخل استان انجام شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بر اساس آمار صندوق توسعه ملی در طول دو سه سال اخیر خوزستان رتبه دوم در کشور از نظر جذب اعتبارات این صندوق را دارد و این موضوع نشاندهنده حجم زیاد کارهایی است که در استان در حال انجام است.

وی با قدردانی از تلاش‌های پیمانکاران در پیشبرد پروژه‌ها با وجود مشکلات تقدیر گفت: از این‌که با وجود همه مشکلات نگذاشتید کارها متوقف شود و از همتی که در این راه داشتید صمیمانه تشکر می‌کنم.

شریعتی اظهار کرد: در حوزه راه برنامه داریم علاوه بر اعتبارات روتین اعتبار مضاعف برای پروژه‌های در دست انجام بگیریم که این پروژه‌ها فعال تر شود. همچنین از اعتبارات استانی به همه پروژه‌ها حتی پروژه‌های ملی کمک خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: انشاالله با اراده در کنار هم امیدوارم که سطح استانداردهای راه استان به رتبه سوم کشوری برسد چرا که رتبه استان از نظر حمل مسافر اول، از نظر حمل کالا سوم و از لحاظ استاندارد راه ششم است و باید این فاصله را جبران کنیم و حداقل به رتبه سوم از نظر استاندارد جاده‌ای برسیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: کارگروهی برای مشکلات تشکیل شود و نمایندگان پیمانکاران و مسئولان مربوطه در آن شرکت کنند تا مشکلات کاهش یابد و موارد سریع تر تعیین تکلیف شود.

شریعتی در پایان یادآور شد: تقویت شدن پیمانکاران را تقویت خود واستان می‌دانیم و به صورت جدی از این قشر حمایت می‌کنیم.

از کلیه ظرفیت‌ها برای گره‌گشایی مشکلات پیمانکاران استفاده می‌کنیم

عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این جلسه گفت: تمام تلاش ما این است که از کلیه ظرفیت‌های قانونی برای گره‌گشایی مشکلات پیمانکاران استفاده کنیم.

وی افزود: امروز فرصت مغتنمی است تا از همکاری و مساعدت و تلاش بی وقفه پیمانکاران که در شرایط سخت مالی پروژه‌های عمرانی را به پیش برده‌اند تقدیر و تشکر کنیم.

پورسلان تصریح کرد: علیرغم مشکلات اعتباری وتنگنای مالی، پیمانکاران در حد بضاعت خود پروژه‌های عمرانی را متوقف نکرده و ایثارگونه مشغول کار هستند.

وی، با بیان این‌که پیمانکاران و بخش خصوصی بازوان اجرایی ما برای توسعه و آبادانی هستند، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که از کلیه ظرفیت‌های قانونی برای گره‌گشایی مشکلات پیمانکاران استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای این اداره کل اظهار کرد: درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از میزان پرداخت‌های مالی بسیار بیشتر است که این امر تولید اشتغال و رونق کسب و کار در استان را به دنبال داشته است.

پورسلان عنوان کرد: توسعه راه‌های استان بدون همکاری و مساعدت پیمانکاران در شرایط سخت اعتباری میسر نیست چنانچه ما نیز در شرایط مناسب اقتصادی این همکاری‌ها را فراموش نخواهیم کرد.

در ادامه این نشست تنی چند از پیمانکاران به نمایندگی از همه حضار در سخنانی مشکلات و موانع خود را مطرح و پیشنهاداتی را ارائه کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.