صفحه اصلی / استان ها / قم / ۲۰۹ واحد تولیدی در قم به طور کامل از مدار تولید خارج شده‌ است
۲۰۹ واحد تولیدی در قم به طور کامل از مدار تولید خارج شده‌ است

یک مسئول:

۲۰۹ واحد تولیدی در قم به طور کامل از مدار تولید خارج شده‌ است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: 209 واحد صنعتی و تولیدی در قم به طور کامل از مدار تولید خارج شده است و باید برای بازگرداندن آن به چرخه تولید کاری کرد.

مهرداد غضنفری

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم، با تاکید بر اهتمام همه مسئولان در رفع مشکلات تولید عنوان کرد: مسئولان و مدیران باید در این صدد باشند که چگونه موانع و مشکلات تولید را رفع کنند و به فریاد تولید کننده برسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم افزود: در حال حاضر ۲۰۹ واحد صنعتی و تولیدی در قم به طور کامل از مدار تولید خارج شده است و باید برای بازگرداندن آن به چرخه تولید تلاش شود.

وی اظهار کرد: اگر قرار است در جهت رفع موانع لایحه‌ای به دولت ارائه شود لازم است با هم افزایی و همدلی به نقطه‌ای مشترک دست یافت، بی شک برخی از قوانین تولیدی و صنعتی نیاز به بازنگری نیز دارند.

غضنفری بیان کرد: گاهی قیمت تمام شده در نهادهای دولتی در جهت راه اندازی فازهای تولیدی و صنعتی بالاتر از حضور بخش خصوصی است، در این‌جا سازوکارهای لازم برای واگذاری به بخش خصوصی و یا کاهش هزینه‌ها باید فراهم شود.

وی تصریح کرد: تمامی واحدهای دولتی و صنعتی که به طور کامل تعطیل شده‌اند از منابع دولتی و بیت‌المال راه‌اندازی شده‌اند و نباید این واحدها را به حال خود رها کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم یادآور شد: لازم است در جهت احیای این واحدها و رفع مشکلات تولید کنندگان، حساسیت لازم را در مدیران ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بدون پیگیری هیچ طرحی به نتیجه نمی رسد، مشکل بسیاری از واحدهای تعطیل شده با همت مسئولان یا دریافت تسهیلات مناسب حل می‌شود، البته برخی از واحدها به تملک بانک ها در آمده‌اند که در این خصوص نیز باید راهکاری اندیشید.

غضنفری عنوان کرد: استانداری در قامت یک دستگاه اجرایی ظاهر می‌شود و بسیاری از مشکلات را پیگیری می‌کند، هر چند در جایگاه حاکمیتی و نظارتی فعالیت دارد اما نمی توان نسبت به مشکلات تولید بی تفاوت بود.

وی گفت: ما اطلاعاتی را پیرامون مشکلات واحدهای تولیدی جمع‌آوری کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم ۸۰ درصد از امور با پیگیری حل می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم اظهار کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی در قامت یک دستگاه موفق ظاهر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل به ویژه ریلی مهم‌ترین زیرساخت مور نظر در توسعه اقتصادی است، در این باره نیز باید به رفع موانع پرداخت همچنین مشکلات قانونی را رفع کرد.

غضنفری اظهار کرد: سازمان مدیریت نیز اعتبارات و حمایت بسته‌های خدماتی واحدهای تولیدی را پیگیر باشد، هر چند محدودیت‌هایی در منابع وجود دارد ولی باید برای حل مشکلات تولید جدی تر عمل کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.