صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دولت حریری در مقابل دو گره دروزی و مسیحی
دولت حریری در مقابل دو گره دروزی و مسیحی

دولت حریری در مقابل دو گره دروزی و مسیحی

منابع سیاسی مطلع از روند تشکیل دولت لبنان گفتند، درخواست‌های گروه‌ها در زمینه پست‌های وزارتی و سهمیه‌های وزارتی قبل از پایان مذاکرات رسمی که سعدی حریری فردا (دوشنبه) به پایان می‌رساند، مشخص نخواهد شد. اما مواضعی که در دو روز گذشته منتشر شده نشان می‌دهد این دولت احتمالا همزمان با عید فطر در ماه آینده میلادی تشکیل شود.

حریری

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، منابع مطلع از روند تشکیل دولت لبنان گفتند، دو مشکل اصلی تاکنون وجود دارد اول مربوط به اختلافات بین جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل و حزب القوات اللبانیه به ریاست سمیر جعجع بر سر سهمیه مسیحیان در احراز پست‌ها و وزارتخانه‌هاست و دوم مربوط به حضور دروزی‌هاست. به طوریکه حزب سوسیال پیشرو خواستار انتخاب سه وزیر دروزی در دولت شده است که ولید جنبلاط آنها را تعیین می‌کند بدون اینکه طلال ارسلان در بین آنها باشد.

منابع افوزدند،‌ هیچ مشکلی از سوی شیعیان یا اهل سنت درباره حضور در دولت حریری نیست در حالی که برخی منابع از وزیر شدن برخی شخصیت‌های سنی هم‌پیمان سوریه یا حزب الله سخن به میان می‌آورند. منابع گفتند، وزیر شدن نمایندگان اهل سنت مخالف حریری احتمالا از سهم شیعیان محسوب شود و حریری می‌تواند از وزیران شیعه به جای آنها انتخاب کند.

منابع دیپلماتیک در پاریس گفتند، حریری از پاریس خواسته تلاش کند با ایران تا حزب‌الله لبنان را به دنبال کردن اصل خویشتنداری نسبت به جنگ‌های منطقه‌ای متعهد سازد.

البته منابع امیدوارند که دولت در اسرع وقت احتمالا همزمان با عید فطر در ماه آینده میلادی حالا یا در آستانه عید یا بعد از آن متولد شود.

همچنین منابع مطلع گفتند، القوات البنانیه گفته آنقدر که خواهان پستی وزارتی و سه پست مهم دیگر است به پست معاون نخست وزیر فکر نمی‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.