صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / چوپانی که نجات بخش اهالی روستای پسوه پیرانشهر شد

چوپانی که نجات بخش اهالی روستای پسوه پیرانشهر شد

فرماندار پیرانشهر گفت: اطلاع رسانی به موقع چوپانی از اهالی روستای پسوه قبل از وقوع سیل از تخریب 100 درصدی روستا جلوگیری کرد.

خسارت سیل

سید علی ترابی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در مجموع در بخش مسکونی، کشاورزی و زیرساخت‌ها، ۱۴ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل در روستای پسوه پیرانشهر وارد شد و میزان خسارت سایر روستاهای پیرانشهر در حال بررسی است.

وی افزود: در حادثه سیل چند روز گذشته منازل ۱۰۷ خانوار به میزان ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده ،همچنین متاسفانه منزل مسکونی بیش از ۵۰ خانوار نیز به طور ۱۰۰درصد تخریب شده است.

ترابی با بیان اینکه بعد از تشکیل جلسه ستاد بحران، برق، گاز و آب برخی منازل وصل شده است، تصریح کرد: آواربرداری و لایروبی مسیل‌ها با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در حال انجام است.

فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه وقوع سیل با توجه به شرایط جغرافیایی استان و شهرستان پیرانشهر به دلیل وجود رودخانه‌های فصلی پرآب در داخل روستاها امری طبیعی است اظهار کرد: متاسفانه عمده علت خسارت در این حد بدلیل ساخت و ساز بدون رعایت اصول ایمنی در مسیر گذر سیل و بدون فاصله از رودخانه‌ها بوده که از طریق دهیاران اطلاع رسانی شد تا از ساخت و ساز منزل مسکونی در مسیر انهار و رودخانه های پراب خودداری شود.

وی افزود: در اثر این سیل تنها ۱۲ راس گوسفند و ۴ گاو از بین رفت و مابقی دامها در اثر اطلاع رسانی بموقع به نقاط امن هدایت شده بودند.

ترابی در خصوص احداث دیوار ساحلی اظهار کرد: اطراف رودخانه‌های پراب دیوار ساحلی در حدود یک کیلومتر احداث شده اما بدلیل اینکه شهرستاهای زیادی در استان با مشکل سیل و وجود رودخانه های متعدد روبر هستند با وجود اعتبارات محدود، احداث دیوار ساحلی به طور کامل نیازمند اعتباری در حد بودجه کشوری است.

به گزارش کسب و کار نیوز؛ دراثر بارندگی های روز ۵شنبه و جمعه هفته گذشته سیل به روستاهای پسوه، جلدیان و کولیج  پیرانشهر در بخش های مسکونی و کشاورزی خسارت وارد کرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.