صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / نابودی بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی دیم مسجدسلیمان
نابودی بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی دیم مسجدسلیمان

نابودی بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی دیم مسجدسلیمان

مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: خشکسالی و کمبود بارش باران در این شهرستان بیش از 14هزار هکتار از اراضی دیم کشاورزان را نابود کرد.

خشکسالی

علی اکبر باورساد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برداشت گندم از مزارع این شهرستان اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم دیم در مسجدسلیمان حدود ۲۱ هزار هکتار بود که با توجه به خشکسالی و کمبود بارش در شهرستان تنها حدود ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار آن قابل برداشت بود.

وی افزود: امسال خشکسالی و کمبود بارش باران در مسجدسلیمان بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی دیم کشاورزان را نابود کرد و باعث شد تا کشاورزان نتوانند محصول مناسبی را از مزارع خود برداشت کنند.

باورساد تصریح کرد: سطح زیر کشت جو در شهرستان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار و سطح زیر کشت کلزا ۱۵۰ هکتار بود که با توجه به خشکسالی تنها از سطح ۸۵۰ هکتار جو و ۶۰ هکتار کلزا برداشت انجام گرفت و سایر اراضی غیر قابل برداشت بودند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان تصریح کرد: برداشت کلزا از ۲۰فروردین ماه و برداشت گندم و جو از ۳۰ فروردین ماه در شهرستان آغاز شده و تا حدود یک هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت. در این زمینه پیش‌بینی می‌کنیم که ۱۵۰۰ تن محصول گندم از مزارع برداشت شود.

باورساد بیان کرد: امسال فقط دو بارش موثر در شهرستان داشتیم و این مساله باعث شد تا عملکرد بذرها خوب نباشد و کشاورزان با خسارات جدی در کشت‌های خود مواجه شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.