صفحه اصلی / استان ها / ایلام / همه تلاشم این است ایلام از بُعد اقتصادی اربعین بهره‌مند شود

استاندار ایلام:

همه تلاشم این است ایلام از بُعد اقتصادی اربعین بهره‌مند شود

استاندار ایلام گفت: در کنار همه ابعاد دینی مذهبی، انقلابی و سیاسی اربعین، ایلام باید از تردد زائرین اربعین بهره‌مند شود.

به گزارش کسب و کار نیوز،«قاسم سلیمانی دشتکی»، در دیدار با نمایندگان مؤسسات و انجمن‌های خیریه استان ایلام با بیان این‌که جنگ برای ایلام با مرز طولانی‌اش با عراق به پایان رسیده و وقت آن است که از مواهب این مرز بهره‌مند شود تصریح کرد: تمام تلاشم این است که ایلام از بُعد اقتصادی اربعین بهره‌مند شود.

استاندار ایلام همچنین از مؤسسات خیریه استان خواست برای پیگیری بهتر امور خود تشکل ایجاد کنند.

وی انجام امور مربوط به خیریه‌ها را منوط به ایجاد تشکل توسط خیریه‌ها دانست و گفت: با گذشت زمان مسائل جدید شده و به سمت تخصصی شدن می‌روند و اگر با تغییر امور پیش نرویم مطمئناً موازی کاری پیش خواهد آمد و نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در صورت ایجاد تشکل، ایجاد ارتباط راحت‌تر صورت خواهد گرفت و آن تشکل می‌تواند با انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل با تقسیم کار و تحصصی کردن برنامه‌ها، خدمات بهتر و مفیدتری به جامعه هدف خود ارائه کند.

استاندار ایلام اظهار کرد: از نماینده مؤسسات خیریه استان دعوت می‌کنم در شورای اداری استان حضور یابد و در این جلسه که مدیران کلیه سازمان‌های اداری و حکومتی از جمله دستگاه‌های حمایت‌گر حضور دارند پیشنهاد تاسیس مرکزی خاص برای استقرار انجمن‌های خیریه مطرح شود.

وی افزود: در صورت ایجاد تشکل و تعیین مدیرعامل، مدیرعامل می‌تواند به‌صورت متمرکز پیگیر طرح‌ها و پروژه‌های درآمدزا، کمک، وام بلاعوض و تخصیص زمین شود و در صورت انجام این کار رسما شما را برای گرفتن کمک از نهادهای حمایتی به جلسات خواهم آورد.

سلیمانی دشتکی در پاسخ به درخواست نمایندگان مؤسسات خیریه برای ایجاد تولیدی و اشتغال برای نیازمندان گفت: با این کار در صورت تشکیل هیئت مدیره برای خیریه‌ها موافقم، و برای آن راهکار دارم و شدیدا هم حمایت می‌کنم چون در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، نفت، گاز، کشاورزی و صنایع فرآوری، تبدیلی و بسته بندی کارهای زیادی هست که می‌توانید انجام دهید و با انجام آن هم برای نیازمندان اشتغالزایی کنید و هم برای خیریه‌ها درآمد ایجاد کنید.

وی با ایجاد نمایشگاه و فروشگاه برای ارائه تولیدات جامعه هدف خیرین اعلام موافقت کرد و افزود: در این زمینه تجربیات خوبی دارم که امیدوارم در ایلام نیز تکرار شود.

در ابتدای این دیدار نمایندگانی از مؤسسات و انجمن‌های خیریه به بیان مسائل و مطالبات خود پرداختند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.