صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / کاهش ۷۰۰ تنی برداشت زرد آلو در خراسان جنوبی
کاهش ۷۰۰ تنی برداشت زرد آلو در خراسان جنوبی

کاهش ۷۰۰ تنی برداشت زرد آلو در خراسان جنوبی

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: بر اثر سرماه و تگرگ در برخی شهرستان ها امسال نسبت به سال گذشته 700 تن کاهش برداشت زرد الو را خواهیم داشت.

زرد آلو

عبدالرضا رضائی گزیک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: سطح زیرکشت باغات زردآلو و قیسی در استان ۶۰۳ هکتار بوده که از این میزان ۵۴۳ هکتار آن بارور است.

وی با اشاره به اینکه فصل برداشت زردآلو در از اوایل خرداد ماه آغاز تا پایان تیر ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌شود طی امسال ۲۶۸۵ تن زردآلو و قیسی در استان برداشت شود.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: سطح زیر کشت زرد آلو در استان طی سال گذشته نسبت به ۹۵ میزان۵ هکتار افزایش داشته اما بر اساس پیش بینی‌ها تولید، امسال نسبت به سال گذشته به مقدار ۷۰۰ تن کاهش خواهد داشت.

رضائی با بیان اینکه خسارت، سرما و تگرگ در بشرویه و قاین از دلایل کاهش برداشت زرد آلو در استان است، تصریح کرد: ارقام مهم زردآلو خراسان‌جنوبی شامل؛ شاهرودی، لاسجردی، نارنجی، محلی و نوری است.

وی بیان کرد: حدود ۱۲۰۰ بهره‌بردار کشت زردآلو در خراسان جنوبی دارند که بیشترین سطح و برداشت استان، متعلق به شهرستان بشرویه است.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: پیش بینی می‌شود مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال درآمد عاید باغداران شود.

رضائی خاطر نشان کرد: مازاد زردآلوی تولیدی استان به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.