صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / «تندیس فروشی» در جشنواره های غیرقانونی
«تندیس فروشی» در جشنواره های غیرقانونی

«تندیس فروشی» در جشنواره های غیرقانونی

سالهاست که برخی فرصت طلبان با سوءاستفاده از بی اطلاعی شرکت های بخش خصوصی، جشنواره هایی با عناوین مختلف برگزار و در قبال دریافت وجه، تندیس هایی بی ارزش به آنها اعطا می کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمدرضا مودودی» معاون سازمان توسعه تجارت ایران در این ارتباط معتقد است: «فرهنگ تندیس فروشی به یکی از آفت های بزرگ نظام اقتصادی کشور تبدیل شده است که باید ریشه کن شود».
وی ادامه داد: متاسفانه مجموعه های غیرقانونی متعددی به صورت قارچ گونه در بخش هایی از کشور پیدا می شوند که با فرصت طلبی و با هدف سودجویی و بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی گسترده، سعی می کنند با متقاعد کردن بخش تولیدی و خدماتی کشور در ازای پرداخت مبلغی قابل ملاحظه، از یک جشنواره غیرقانونی، تندیس «برند برتر» و یا حتی «برند ملی» دریافت کنند.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: در واقع شرکت هایی که فریب این مجموعه های سودجو را می خورند، جز تندیسی بی ارزش که به قیمتی گزاف خریداری شده و هیچ پشتوانه قانونی ندارد، چیز دیگری دریافت نکرده اند.
بر اساس گزارش روز چهارشنبه سازمان توسعه تجارت ایران، مودودی با اشاره به مفاد قانونی و مصوبات هیات وزیران در این مورد، یادآور شد: شرکت های علاقه مند کافی است که از این مجموعه ها مستندات قانونی بخواهند و تنها به تبلیغات پرطمطراق آنها بسنده نکنند.
به گفته وی، طبق ماده هشت قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و تصریح مصوبه هیات وزیران، تنها مرجع قانونی برای انتخاب برند برتر، فقط سازمان توسعه تجارت ایران بوده و هر مرجع دیگری که اقدام به انتخاب و اعطای تندیس کند، غیرقانونی، متخلف و جوایز و نشان های آن فاقد ارزش است.
دبیر ستاد انتخاب برند ملی در ادامه گفت: در کشور فقط یک بار در سال ۹۵ ارزیابی برند ملی انجام و فقط ۱۸ برند شرکت و محصول در ۱۲ گروه کالایی انتخاب و معرفی شدند که این فرآیند نیز در سطح ملی و بر اساس مدل های علمی بین المللی و بدون هیچ هزینه ای صورت گرفت.
وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت امسال نیز در سطح ملی در حال ارزیابی برندهایی است که در سامانه رسمی سازمان توسعه تجارت ایران ثبت نام کرده اند.
مودودی اضافه کرد: علاقه مندان به ارزیابی نشان تجاری خود باید تنها از طریق مجرای رسمی و قانونی و طبق آیین نامه اجرایی سازمان توسعه تجارت ایران اقدام کنند و بیهوده منابع مالی خود را به جیب تندیس فروشان نریزند؛ زیرا که کل مزایایی که برای برندهای ملی تعریف شده و یا خواهد شد، فقط به برندهایی تعلق می گیرد که توسط متولی قانونی آن یعنی سازمان توسعه تجارت ایران برگزیده و معرفی شده اند.
اقتصام**۹۱۸۹**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز، خانم «شایسته مراد زاده» معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.