صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / آموزش عالی در خوزستان متناسب با ظرفیت‌های استان رشد پیدا نکرده است
آموزش عالی در خوزستان متناسب با ظرفیت‌های استان رشد پیدا نکرده است

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز:

آموزش عالی در خوزستان متناسب با ظرفیت‌های استان رشد پیدا نکرده است

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با وجود ظرفیت بالایی که خوزستان در زمینه‌های مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد، آموزش عالی در استان رشد چندانی نداشته است.

غلامحسین خواجه

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامحسین خواجه در نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های منطقه ۱۰ کشور که امروز (چهارشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانشجو در استان وجود دارد. با این حال سهم آموزش عالی در استان نسبت به سایر استان‌های کشور پایین است. موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در استان در مقایسه با سایر استان‌ها تعداد اندکی هستند.

وی افزود: بخش غیردولتی مانند دانشگاه آزاد در خوزستان گستره بیشتری دارد. در مجموع سهم آموزش عالی دولتی در استان کم است که این مساله خود جای فکر و بحث دارد. موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی رشد چندانی در خوزستان نداشته‌اند و شاید دیر در استان شاهد راه‌اندازی این موسسات در استان بودیم. با وجود ظرفیت بالایی که خوزستان در زمینه‌های مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد، آموزش عالی در استان رشد چندانی نداشته است.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه شهید چمران دانشگاه مادر استان است و همه دانشگاه‌های دولتی استان جزئی از این دانشگاه بوده‌اند و پس از مدتی مستقل شده‌اند. آموزش عالی دولتی در خوزستان هم‌اکنون از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است. دانشگاه شهید چمران می‌تواند این ظرفیت‌ها را احیاء کند. سود آن نیز به مجموعه استان و کشور خواهد رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.