چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / گشایش نماد معاملاتی «تسه» اردیبهشت‌ماه ۹۷
گشایش نماد معاملاتی «تسه» اردیبهشت‌ماه ۹۷

گشایش نماد معاملاتی «تسه» اردیبهشت‌ماه ۹۷

نماد حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در جریان معاملات روز جاری فرابورس، اردیبهشت‌ماه ۹۷ در تابلو این اوراق گشایش یافت.

اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز، معاملات فرابورس امروز با دادوستد نزدیک به ۱۷۳ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال در بازارها به پایان رسید.

همچنین در مجموع بیش از ۵۸ هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال در تابلو تسهیلات مسکن فرابورس معامله شد.

بازار اول و دوم

در نخستین روز از آخرین ماه فصل بهار در مجموع دو بازار اول و دوم فرابورس بیش از ۸۸ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۴۲ میلیارد ریال جابه‌جا شد که در این میان نماد «ذوب» با معامله بیش از ۲۸ میلیون سهم، بیشترین حجم معاملاتی و نماد «زاگرس» با ارزش معاملاتی بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی را در میان سایر نمادهای مورد معامله در این دو بازار به خود اختصاص دادند.

 همچنین معاملات فرابورس امروز در حالی پایان یافت که شاخص کل این بازار با بیش از ۳ واحد کاهش در ارتفاع بالاتر از ۱۱۰۲ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارها نزدیک به ۱۷۳ میلیون ورقه و ارزش آن نیز به بیش از یک هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال رسید.

بازار اوراق با درآمد ثابت

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز بالغ بر ۸۱۷ هزار ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر ۷۱۲ میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت حدود ۹۲ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد ریال، «سخاب۷» بیشترین حجم و ارزش معاملات را در جریان دادوستدهای امروز این بازار در اختیار گرفت.

همچنین در روزی که گذشت بیش از ۷۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲۶ میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا شد.

صندوق‌های قابل معامله

از سوی دیگر معامله بیش از ۸ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۱۳۹ میلیارد ریال در فرابورس رقم خورد.

در میان نمادهای فرابورسی نیز سه نماد «ذوب»، «شاوان» و«ثتران» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای‌ «مارون» و «زاگرس» به ترتیب تاثیرگذارترین اهرم‌های منفی و مثبت بر شاخص کل فرابورس شناخته شدند.

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴۱ میلیون سهامدار در بورس

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجید عشقی در گفت و گو با خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.