صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / صعود شاخص بورس های اروپایی
صعود شاخص بورس های اروپایی

صعود شاخص بورس های اروپایی

بورس‌های اروپایی پس از بورس‌های آسیایی و وال استریت، به دنبال کاهش نگرانی‌ها از جنگ تجاری بین چین و آمریکا با افزایش همراه شدند.

بورس

به گزارش کسب و کار نیوز، شاخص «استاکس ۶۰۰» که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپائی است با ۰.۳ درصد افزایش به بالاترین سطح خود از ماه فوریه رسید و شاخص بورس لندن نیز به دنبال تقویت دلار با افزایشی یک درصدی کار خود را به پایان برد.

در همین حال نیل ویلسون تحلیل گر ارشد بازار در موسسه «مارکتس» گفت: کاهش تنش های تجاری باعث ایجاد حس خوبی در بازارها شده است و تضعیف پوند نیز به نوبه خود به تقویت نماد شرکت های کوچک کمک کرده است.

از سوی دیگر نیز پس از آن که استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد آمریکا با چین بر سر خودداری از جنگ تجاری و توقف اعمال تعرفه بر واردات به توافق رسیده است، دلار به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر رسید.

این گزارش می افزاید : برخی از بورس های اروپایی نظیر بورس آلمان امروز بسته بودند اما بورس ایتالیا بر خلاف اکثر بورس های اروپایی عملکردی ضعیف از خود نشان دادند.  

پس از انتشار اخباری مبنی بر برنامه احزاب ایتالیایی برای درخواستاز بانک مرکزی اروپا برای بخشیدن بدهی ۲۵۰ میلیارد یورویی این کشور، بورس ایتالیا کار خود را با ریزش ۱.۵ درصدی به پایان رساند.

همچنین  الساندرو بالسوتی مدیر پرتفوی موسسه‌ »جی سی ای کپیتال» گفت: ترجیح می دهم در زمان فعلی تا پایان تعدیل بازار دست از خرید بردارم. بازارهای ایتالیا هفته گذشته نیز به دلیل نگرانی از برنامه های اقتصادی دولت جدید قرمزپوش شده بودند.

همچنین مطالعه کنید:

سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفند پرداخت می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت در سال ‌۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.