صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / نرخ های جدید عوارض، درآمد آزادراه را ۲۰ درصد افزایش می دهد
نرخ های جدید عوارض، درآمد آزادراه را ۲۰ درصد افزایش می دهد

وزارت راه و شهرسازی:

نرخ های جدید عوارض، درآمد آزادراه را ۲۰ درصد افزایش می دهد

مدیرکل دفتر جذب سرمایه و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی به نرخ مصوب عوارض آزادراه‌های مشارکتی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال متوسط افزایش درآمد این آزادراه‌ها نسبت به پارسال 20 درصد است.

به گزارش کسب و کار نیوز از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ، مهدی حیدری افزود: در راستای استهلاک کامل اصل و سود سرمایه ساخت آزادراه‌ها در چارچوب قراردادهای مربوطه، سالانه باید به‌ طور متوسط حدود ۴۰ درصد درآمد آزادراه‌ها افزایش یابد.
حیدری به رشد سالانه استهلاک سرمایه اشاره کرد و گفت: نرخ های جدید آزادراه های مشارکتی با بخش خصوصی مرتبط با رفاه اجتماعی و به‌ منظور کاهش فشار تورمی بر کاربران جاده‌ ها براساس طرح های تجاری تعیین شده است.
به گفته وی، با هدف حمایت از سرمایه‌ گذاری و لزوم تامین استهلاک سرمایه‌ گذاری های انجام شده در آزادراه ها، این نرخ ها تعیین شده تا همچنان فضای امن سرمایه گذاری برای سرمایه‌گذاران تامین شود.
حیدری به متوسط رشد عوارض آزادراهی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و گفت: امسال نرخ عوارض آزادراه کنارگذر غربی اصفهان با ۳۳ درصد افزایش بیشترین و آزادراه اهواز- بندر امام با پنج درصد رشد، کمترین افزایش را در تغییرات نرخ عوارض در آزادراه‌ها نسبت به آخرین ابلاغیه آن داشته است.
مدیرکل دفتر جذب سرمایه و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: چگونگی محاسبه نرخ عوارض آزادراه ها براساس پارامترهای حقوقی و اقتصادی شامل مانده سرمایه گذاری، آمار تردد به تفکیک خودروها، طول دوره بهره برداری باقیمانده، میزان کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان سفر انجام می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، اکنون طول آزادراه های کشور نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که ۹۰ درصد آن توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخته شده و دولت در نظر دارد با تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این بخش تا پایان برنامه ششم توسعه، طول این آزادراه ها را در کشور به ۷۵۰۰ کیلومتر برساند.
اقتصام**۱۱۰۸** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.