صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۶۶۴ زندانی توسط ستاد دیه آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه کشور:

سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۶۶۴ زندانی توسط ستاد دیه آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه کشور اعلام کرد: در سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۶۶۴ زندانی توسط ستاد دیه از زندان‌های کشور آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

جولایی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید اسدالله جولایی در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد قزوین گفت: میزان بدهی این تعداد از زندانیان حدود ۷۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۳۶۰ میلیارد تومان گذشت شاکی را داشتیم.

وی اظهار کرد: همچنین در جشن گلریزان سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۷۹ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با میزان بدهی ۵۷۰ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

جولایی در ادامه تشکیل ستاد دیه کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: تاکنون ۷۵ هزار زندانی برگه آزادی خود را از طریق کمک‌های ستاد دیه دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد برحسب اتفاق و بی‌پولی به زندان افتاده‌اند، افزود: به‌واسطه آزادی این تعداد از زندانیان ۷۵ هزار طلبکار هم به‌حق خود رسیدند.

جولایی تصریح کرد: در سال گذشته باید برای آزادی ۹ هزار و ۲۶ زندانی حدود ۹۰۰ میلیارد تومان پول پرداخت می‌شد که ستاد دیه کشور با کمک چند ستاد دیه استان‌ها توانست بالای ۵۶ درصد گذشت شاکی را داشته باشد که این رقم معادل ۵۰۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک هزار و ۵۰۰ راننده در زندان‌های کشور به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: در سال ۸۷، ۳۰ هزار راننده در زندان‌های کشور بودند که با اجبار کردن بیمه خودروها این مشکل تا حدودی برطرف شد که امروز آمار ۷۰ نفری راننده به یکی دو نفر در ماه رسیده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه کمک کنند، بیان کرد: ماه رمضان ماه پر خیروبرکتی بوده و امیدوارم خیرین و نیکوکاران با همت خود موجب آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده شوند.

جولایی بابیان اینکه در ماه مبارک رمضان در ۳۷۵ نقطه کشور جشن گلزیران برای آزادی زندان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود، افزود: ستاد دیه در استان‌ها باید پرونده زندانیان مالی را موردبررسی دقیق قرار دهند و بدهی افرادی که مستحق هستند را پرداخت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید بیش‌ازپیش به ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کنند، گفت: ستاد دیه در راستای اجباری کردن بیمه شخص ثالث، تلاش‌های زیادی کرد و اگر بیمه شخص ثالث اجباری نمی‌شد الآن ۳۰۰ هزار راننده در زندان محبوس بودند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.