صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / رکود بازار دلیل قابل قبولی برای توقف فعالیت‌های معدنی نیست

رکود بازار دلیل قابل قبولی برای توقف فعالیت‌های معدنی نیست

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به اینکه رکود بازار دلیل قابل قبولی برای توقف فعالیت‌های معدنی نیست، گفت: تعطیلی معادن استان به دلیل رکود بازار و دلایل کوچکدیگر شایسته استان نیست و باید مورد بررسی قرار گیرد.

کارگران معدن سنگ ؛تراورتن؛

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدمهدی مروج الشریعه شب گذشته ۳۱ اردیبهشت جاری در نشست شورای معادن استان خراسان جنوبی، افزود: استان‌های دیگر بهترین سرمایه‌گذاران را جذب می‌کنند اما در نهبندان، ظرفیت سیلیس قبل از بهره برداری متوقف می شود .

وی افزود: یک کارخانه بزرگ تولید جام و شیشه در نهبندان خالی است و برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که مدیرکل منابع طبیعی خودش به دنبال سرمایه گذار برود .

استاندارخراسان جنوبی اظهار کرد: استان با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها رشد می‌کند و هر جا کاری انجام شده با همکاری بوده، در استان‌های کوچک و محروم به اندازه کافی معضل وجود دارد و دستگاه‌ها باید نگاه همکاری با یکدیگر داشته باشند .

مروج الشریعه افزود: توقف فعالیت‌های معدن برای یک استان، شاخص خوبی نیست و این توقف صرفا مربوط به شرایط اضطرار و خاص است.

وی اظهار کرد: توقف معادن به دلیل رکود بازار و مسائلی از این دست در خراسان جنوبی مناسب نیست، بلکه باید بررسی شود که به چه شکل می توان مشکل سرمایه گذار را رفع کرد .

۲٫۶ میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی کشف شده در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ۲٫۶ میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی کشف شده یا در حال اکتشاف تکمیلی در استان هنوز نتوانسته نقش موتور محرکه توسعه استان را که بالاترین مزیت آن معدن است به دست گیرد .

وی، خواهان این شد که مشکلات سرمایه گذاران معدنی در ستاد تسهیل بررسی شود و در ارائه امکانات، معادن و صنایع معدنی در اولویت باشند .

مروج الشریعه گفت: در نهبندان که محروم‌ترین نقطه و از لحاظ ظرفیت‌های معدنی زرخیزترین نقطه استان است، رای به تعطیلی چند واحد معدنی داده شد و این نشان می‌دهد که برنامه ریزی در این بخش مناسب نیست .

وی یادآور شد: مردم و مسئولان باید احساس کنند که این موتور محرکه توسعه خراسان جنوبی که بخش معدن است با همه وجود در حال فعالیت است .

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر سرمایه گذار با قد و قامتی وارد استان نشود و سرمایه گذار با بی مهری مواجه شود، خام فروشی و استخراج ادامه پیدا کرده و بیغوله‌های باقی مانده آن نصیب منابع طبیعی خواهد شد .

وی اضافه کرد: کسی که امروز معدن دستش باشد به بهانه‌های واهی آن را تعطیل نمی کند و اگر فردی چنین کاری کرد سرمایه گذار مناسبی نیست .

مروج الشریعه گفت: وقتی سرمایه گذار با مشکل منابع طبیعی مواجه می شود، مسئولان اداره کل منابع طبیعی با بهره‌گیری از قانون و با نگاه رفع مشکل، کمیته تعاملی خود را گسترش دهند .

وی تصریح کرد: گونه های گیاهی نادر و باارزش برای استان مهم است، اما با مشارکت سرمایه‌گذار عرصه‌ها را شناسایی و گسترش دهید تا سرمایه‌گذار به یک محیط بان تبدیل شود .

استاندار خراسان جنوبی یادآورشد: از سرمایه‌گذار خواسته شود اگر عرصه‌ای تخریب شود به جای آن در بخش دیگری جایگزین شود و با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی را وادار کنید که در تولید عرصه فضای سبز مشارکت کند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.