صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / واگذاری هپکو به سهامدار جدید دنبال می شود
واگذاری هپکو به سهامدار جدید دنبال می شود

استاندار مرکزی در جمع کارگران هپکو:

واگذاری هپکو به سهامدار جدید دنبال می شود

استاندار مرکزی گفت: عزم همه مسئولان استان و کشور برای واگذاری هپکو به سهامدار با اهلیت در دستور کار است و کارگران این واحد تولیدی باید در دستیابی به این هدف بزرگ همراه و همدل باشند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید علی آقازاده روز دوشنبه در جمع کارگران شرکت تولیدی هپکو اراک مقابل ورودی کارخانه هپکو، افزود: بر اساس درخواست مسئولان استان عصر امروز نشست ویژه ساماندهی هپکو اراک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین مسئولان سازمان خصوصی سازی در تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد: واگذاری هپکو به صندوق حمایت از صنایع کشور تا انتخاب سهامدار توانمند و جدید یکی از درخواست های مسئولان استانی از مقام های کشوری است.
وی بیان کرد: با استعفای سهامدار فعلی، سمت مدیرعامل جدید هپکو بر اساس قانون و آیین نامه این شرکت، باید به سهامدار پیشین هپکو واگذار شود اما هم مسئولان استانی با این موضوع مخالف هستند و هم خود سهامدار قبلی تمایلی به مدیریت در هپکو ندارد بنابراین تنها راه موجود واگذاری هپکو به صندوق حمایت از صنایع کشور است.
استاندار مرکزی اظهار کرد: پرداخت یک یا ۲ ماه از معوقات کارگران تا ۲ هفته آینده نیز یکی دیگر از خواسته های پرسنل هپکو از سوی مسئولان استانی در نشست با مقامات کشوری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: مسئولان استان زبان گویای کارگران خدوم هپکو در نشست های ملی هستند اما هر یک از دستگاه های استان زیر مجموعه یک وزارتخانه هستند و باید تصمیمات نهایی در مرکز کشور اتخاذ شود.
آقازاده افزود: سال گذشته گام های موثری در پرداخت معوقات کارگران هپکو برداشته شد به طوری که تا پایان بهمن ماه و عیدی کارگران تصفیه شد و از سال گذشته حقوق اسفند و امسال نیز حقوق فروردین و اردیبهشت را طلب دارند که تلاش می شود تا ۲ هفته آینده ۲ ماه از این معوقات پرداخت شود.
وی ادامه داد: هفته گذشته در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور مشکلات هپکو بیان شد و وی نیز قول مساعد داد که به زودی به مشکلات هپکو رسیدگی و عاملان رکود این کارخانه مشخص و براساس قانون با آنان رفتار شود.
آقازاده تصریح کرد: پیشنهاد واگذاری شرکت تولیدی، صنعتی هپکوی اراک به صندوق حمایت از صنایع کشور دنبال می شود اما در نهایت تصمیم نهایی با تایید مقامات ارشد کشور است و مجموعه استان نیز از هیچ تلاشی برای احقاق حقوق کارگران کوتاهی نخواهد کرد.
استاندار مرکزی بیان کرد: مطالبات کارگری تا زمانی که به بیان مشکلات و خواسته به حق کارگران باشد قابل دفاع است اما زمانی که از این رویه خارج شود نه تنها مشکلی از تنگناهای کارگران حل نمی شود بلکه مسائل و مشکلات شرکت و استان نیز بیشتر می شود.
وی گفت: هفته گذشته شما کارگران هپکو سه روز ریل قطار را مسدود کردید که بسیاری از مسافرانی که در ایستگاه راه آهن اراک در انتظار بازگشایی ریل بودند به اورژانس و بیمارستان منتقل شدند و اعتراض آنان را نیز در پی داشت.
آقازاده ادامه داد: مدیریت ارشد استان می توانست در روزهای گذشته ریل را باز کند اما همه مسئولان با احترام به خواسته به حق شما سکوت کردند و شما خود ریل را بازگشایی کردید.
وی تاکید کرد: مسئولان و مدیریت ارشد استان مرکزی با جدیت هر چه تمامتر پیگیر مشکلات هپکو و پرداخت معوقات کارگران و واگذاری این شرکت به یک سهامدار با اهلیت مرتبط است و انتظار می رود کارگران نیز همچنان با مسئولان همکاری کنند تا بتوان گامی اساسی در راستای احیای مجدد این شرکت برداشت.

*** فرماندار اراک: مسئولان استان مرکزی از مطالبات صنفی و قانونی کارگران حمایت می کنند
فرماندار شهرستان اراک نیز در جمع کارگران گفت: پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی از یکشنبه هفته گذشته به اوج خود رسید و بلافاصله نشستی از سوی مسئولان سازمان خصوصی سازی برگزار شد که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در آن نشست حضور یافت و مشکلات هپکو به صورت کارشناسی تشریح شد.
حسین بختیاری افزود: با توجه به اینکه تغییر سهامدار یکی از خواسته های اصلی کارگران هپکو بود با تشریح عملکرد یکساله سهامدار مشخص شد که توانایی مدیریت کارخانه هپکو را ندارد چرا که راه اندازی کامل و به روز رسانی تجهیزات و عوامل تولیدی هپکو بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که این مهم از توان سهامدار شرکت خارج است.
وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت تولیدی هپکو نیازمند بکار گیری نیروهای توانمند و متخصص در بخش های مختلف طراحی، برنامه ریزی و مدیریت کارگاه ها است که سهامدار از این مهم برخوردار نبود.
بختیاری اظهار کرد: در نهایت مقرر شد که سهامدار از مقام خود استعفا دهد و سازمان خصوصی سازی به عنوان نماینده دولت برای تشکیل هیات مدیره و انتخاب مدیرعامل اقدام کند که عصر امروز در نشستی با حضور وزرا و سازمان های مسئول و استاندار مرکزی در خصوص ایجاد هیات مدیره و مدیریت این واحد صنعتی بحث و بررسی می شود.
وی در خصوص بدهی های هپکو نیز گفت: در هیات دولت مصوب شده که از ابتدای امسال به بدهی های بانکی شرکت هیچ جریمه ای تعلق نگیرد و دولت جرایم را پرداخت می کند.
فرماندار شهرستان اراک ادامه داد: ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز مصوب شده که در اختیار هیات مدیره جدید شرکت قرار می گیرد تا در به روز رسانی تجهیزات و همچنین خرید مواد اولیه هزینه شود.
کارگران هپکو اراک روز جاری ( دوشنبه ) با حضور در مقابل درب این واحد تولیدی اجتماع کردند و خواستار حمایت مسئولان و تعیین تکلیف سهامدار شدند که استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان نیز در جمع آنان حضور یافتند.
شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر ۲۲ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولان آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند می باشد و این شرکت برای تامین ماشین آلات شرکت های راه سازی کشور آمادگی کامل دارد و در این زمینه تا کنون خوش درخشیده است.
۳۰۱۷/۳۰۷۵

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.