صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / نصب سامانه ثبت تخلف در راهها ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد
نصب سامانه ثبت تخلف در راهها ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد

معاون وزیر راه:

نصب سامانه ثبت تخلف در راهها ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: برای ثبت 4292 سامانه ثبت تخلف در راههای شریانی و پرتردد کشور تا سال 1400 به 10 هزار و 748 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای، عبدالهاشم حسن نیا افزود: نصب این سامانه ها برای افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش سوانح رانندگی با توجه به افزایش خودرو و حجم سفرهای بین ‌شهری هموطنان در سال‌های آتی ضروری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اثر هوشمندسازی جاده های کشور در مدیریت سرعت و کاهش چشمگیر تخلفات رانندگی و تصادفات جاده‌ای، خاطرنشان کرد: برای پوشش ۴۴ هزار و ۸۶۵ کیلومتر راه‌های شریانی و پر تردد شامل آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۶ هزار و ۳۴۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور نیاز است.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: متوسط پوشش این دوربین‌ها در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها ۱۰ کیلومتر و در راه‌های اصلی ۲۰ کیلومتر خواهد بود.
حسن نیا مجموع سامانه‌های ثبت تخلف که اکنون فعال بوده و یا تا پایان امسال نصب می شوند را ۲۰۵۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ هزار و ۲۹۲ سامانه دیگر برای پوشش راه ها نیاز است.
وی هزینه پشتیبانی و نگهداری این سامانه‌ها را سالانه ۱۵۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد که سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای آن را تامین خواهد کرد.
به گفته وی، بر اساس برنامه تعیین‌ شده، نصب و اجرای این سامانه‌ها در ظرف سه سال و نگهداری و خدمات پس از نصب از طریق پیمانکار مربوطه تا پایان سال هشتم انجام خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، اکنون بیش از ۱۸۰۰ سامانه کنترل سرعت در راه های شریانی کشور نصب شده است که تعداد آن تا پایان سال جاری به ۲۰۵۰ سامانه افزایش خواهد یافت.
اقتصام**۱۱۰۸*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.