چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / گلخانه‌های کرمانشاه ۲۵۰ هکتار توسعه می‌یابند

گلخانه‌های کرمانشاه ۲۵۰ هکتار توسعه می‌یابند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای توسعه 250 هکتاری سطح گلخانه‌های استان در یک برنامه پنج ساله خبر داد.

گلخانه

به گزارش کسب و کار نیوز، خسرو شهبازی در نشست بررسی طرح توسعه گلخانه‌های استان اظهار کرد: تا سال ۹۵ سطح گلخانه های استان ۳۹ هکتار بود که سال گذشته ۱۰٫۵ هکتار به این مساحت اضافه شد.

شهبازی اظهار کرد: برنامه ریزی شده امسال ۲۹ هکتار دیگر به سطح گلخانه‌های استان اضافه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی دو مجتمع گلخانه‌ای جدید در استان کرمانشاه در سال جاری، اظهار کرد: عملیات اجرایی یکی از این دو مجتمع گلخانه‌ای با مساحت مفید گلخانه‌ای ۲۵ هکتار در شهرستان اسلام آباد غرب و دیگری با مساحت مفید گلخانه ای ۳۰ هکتار در شهرستان هرسین آغاز خواهد شد.

وی سپس با اشاره به در برنامه بودن توسعه گلخانه‌ها در استان کرمانشاه در بلند مدت، اظهار کرد: برنامه داریم تا در یک برنامه پنج ساله ۲۵۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه کنیم.

شهبازی گریزی هم به دلایل در برنامه قرار گرفتن توسعه گلخانه‌ها در وزارت جهاد کشاورزی زد و افزود: توسعه گلخانه‌ها با توجه به عملکرد بالای آنها در اولویت قرار گرفته، زیرا میزان عملکرد گلخانه‌ها بین پنج تا ۱۰ برابر فضای باز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بهره وری در مصرف آب را یکی دیگر از دلایل در برنامه قرار گرفتن توسعه گلخانه‌ها عنوان کرد و افزود: میزان مصرف آب در گلخانه‌ها یک دهم میزان مصرف آب در محیط باز است

وی در ادامه با اشاره به حمایت از متقاضیان طرح‌های ایجاد گلخانه در استان، اظهار کرد: از متقاضیان توسعه گلخانه ها حمایت‌ می‌شود و تسهیلات مورد نیاز با سود چهار درصد در مناطق مرزی و شش درصد در دیگر مناطق  در اختیارشان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.