صفحه اصلی / استان ها / قم / هیچ مورد مسمومیت با قارچ در قم مشاهده نشده است

هیچ مورد مسمومیت با قارچ در قم مشاهده نشده است

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان قم گفت: تاکنون هیچ موردی از مسمومیت با قارچ در استان قم مشاهده نشده اما انتظار است که همشهریان نهایت دقت را داشته باشند.

قارچ سمی

به گزارش کسب و کار نیوز، بهاره زارع با اشاره به گسترش مسمومیت با قارچ در کشور گفت: تاکنون هیچ موردی در این خصوص در استان قم مشاهده و گزارش نشده است.

وی بیان کرد: مرکز بهداشت استان قم با نهایت دقت و حساسیت این موضوع را رصد می‌کند اما موضوع اصلی خود مردم هستند که نباید به قارچ‌های خود روی دست‌ بزنند و از مراکز قابل اعتماد قارچ تهیه کنند.

شایان ذکر است، ۷۲۲ نفر در کشور بر اثر مسمومیت با قارچ، به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده‌ که ۱۹۰ نفر از آنها بستری و ۵۲۳ نفر ترخیص شده و۹ نفر فوت کرده‌اند.

بیشترین میزان مراجعه بیماران مسموم با قارچ مربوط به استان‌های کرمانشاه با ۲۹۳، لرستان با ۱۵۴ و کردستان با ۱۰۱ مسموم بوده است.

طبق نظر کارشناسان، مردم از مصرف قارچ های فله غیر بسته بندی و غیر پرورشی خودداری کنند و باید بدانیم که مصرف و حتی لمس قارچ‌های سمی کوهپایه‌ای یا کوهستانی ممکن است مسمومیت ایجاد کند.

دبیر انجمن سم شناسی و مسمومیت های ایران نیز در این خصوص گفت: سم قارچ‌ها، با پخته شدن از بین نمی‌رود و تشخیص قارچ سمی و خوراکی به آسانی میسر نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.