صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / نرخ باسوادی خراسان‌جنوبی؛ بالاتر از میانگین کشوری
نرخ باسوادی خراسان‌جنوبی؛ بالاتر از میانگین کشوری

نرخ باسوادی خراسان‌جنوبی؛ بالاتر از میانگین کشوری

رییس اداره سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: نرخ باسوادی خراسان‌جنوبی، بالاتر از میانگین کشوری است .

سوادآموزی

مهدی احمدنژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ، نرخ باسوادی استان ۹۶ درصد است که نرخ باسوادی کشور ۹۴.۷ درصد است .

وی افزود: از معلمان رسمی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، ۱۰۵ نفر به صورت مستقیم با فعالیت‌های سوادآموزی همکاری دارند و ۲۳۰ آموزش دهنده آزاد نیز از طریق مؤسسات خرید خدمات آموزشی، با اداره سواد آموزی استان در ارتباط هستند.

رییس اداره سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اداره سوادآموزی  آموزش و پرورش استان، برنامه‌های نوینی را کار می‌کند، تصریح کرد:  این اداره سعی می‌کند روش‌های جدید آموزش را به جامعه بی سواد و کم سواد ارائه کند.

احمدنژاد ادامه داد: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به جامعه بی سواد و کم سواد استان باعث افزایش اعتماد به نفس سوادآموزان شده و آنان را در برابر مشکلات زندگی توانمند می‌کند.

وی بیان کرد: آموزش سواد رایانه‌ای به تعداد ۱۰۰ نفر در دوره انتقال سوادآموزی و ارائه آموزش‌های رایگان برای توانمندسازی کم سوادان و بی سوادان  از دیگر برنامه‌ها است.

رییس اداره سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در پایان این فعالیت آموزشی سوادآموزانی که موفق به گذراندن دوره شوند قادر خواهند بود به راحتی از دستگاه‌های الکترونیک پرداخت،سیستم ارسال پیامک و دریافت نوبت‌های الکرونیکی در بانک‌ها استفاده کنند.

 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.