صفحه اصلی / استان ها / گلستان / تنها استان شمالی که اجازه برداشت شن از زمین کشاورزی می‌داد!
تنها استان شمالی که اجازه برداشت شن از زمین کشاورزی می‌داد!

تنها استان شمالی که اجازه برداشت شن از زمین کشاورزی می‌داد!

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی گلستان گفت: گلستان تنها استان شمالی بود که در سالهای گذشته مجوز برداشت شن و ماسه از زمین های زراعی در آن صادر شد.

برداشت غیر مجاز شن و ماسه

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن خسروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۹۶ هیچ مجوز برداشت شن و ماسه در زمین های کشاورزی استان صادر نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در استان گلستان به شدت کم شده و نزدیک به صفر است، بیان کرد: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در خارج از محدوده شهرهایی که دارای طرح جامع هستند و روستاهایی که طرح هادی مصوب دارند، ممنوع است.

وی افزود: موارد استثناء که ضرورت تغییر کاربری در این مناطق را دارند باید از کمیسیونی که در آن نمایندگان جهادکشاورزی، استانداری، محیط زیست، راه و شهرسازی حضور دارند مجوز کسب کند. بر اساس قانون باید ۸۰ درصد قیمت روز زمین به عنوان تغییر کاربری به حساب خزانه داری کل واریز شود.

خسروی با اشاره به تعامل با دستگاه های دیگر، تصریح کرد: شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در مصوبه‌ای دستگاههای خدمات رسان را ملزم کرده پیش از ارائه هر گونه خدماتی باید از مدیریت امور اراضی استان استعلام بگیرند.

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی گلستان در ادامه به فعالیت سنگ شکن ها اشاره کرد و گفت: ۸۰ دستگاه سنگ شکن در استان مشغول به کار هستند. مجوز فعالیت اینها بدون آنکه در نظر گرفته شود مواد اولیه شان از کجا تامین شود، صادر شده است.

خسروی گفت: پیشنهاد ما این بود که مواد اولیه این سنگ شکن ها مانند سایر استان ها از منابع کوهی تامین شود و اگر هم قرار باشد در زمین کشاورزی مجوز صادر شود این کار باید با انجام کار کارشناسی صورت گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.