صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / تحقق شعار ” هر روستا یک محصول” برای توسعه صنایع دستی
تحقق شعار ” هر روستا یک محصول” برای توسعه صنایع دستی

تحقق شعار ” هر روستا یک محصول” برای توسعه صنایع دستی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: تحقق شعار " هر روستا یک محصول " برای توسعه صنایع دستی روستایی به ویژه عشایر و مرزنشینان و توجه به تولیدات مردم روستا از محورهای مد نظر بوده که در این امر طی سال گذشته نتایج خوبی داشته است.

صنایع دستی

حسین عباس زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: چهارمین نشست تخصصی شهرستان ارائه گزارش در حوزه صنایع دستی برای ارزیابی عملکرد سال گذشته و بررسی طرح‌های خلاقانه در شهرستان خوسف برگزار شد.

وی افزود: این نشست   با حضور مدیران ۱۱ شهرستان برگزار شد که هر شهرستان گزارش عملکرد سال گذشته خود را ارائه دادند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برنامه‌های امسال کارشناسی و بازنگری شد و تعامل، هم افزایی و استفاده از خرد جمعی در راستای رشد و توسعه صنایع دستی استان مورد تاکید قرار گرفت.

عباس‌زاده ادامه داد: عمده گزارش‌ها در موضوعات اقتصاد، بازاریابی، صادرات، نمایشگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، اعطای تسهیلات و صدور مجوزها بود.

وی بیان کرد: در حوزه صنایع دستی طبق ارزیابی صورت گرفته بیرجند و قاین به ترتیب اول و دوم و سرایان و طبس نیز مشترک رتبه سوم را در عملکرد به خود اختصاص دادند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی یاداور شد: در این جلسه ضمن تاکید بر تعامل و هم افزایی با فعالان این عرصه رویکرد صنایع دستی را حول محورهایی علاوه بر ماموریت سازمانی عنوان شد.

عباس زاده اضافه کرد: تحقق شعار     هر روستا یک محصول   برای توسعه صنایع دستی روستایی به ویژه عشایر و مرزنشینان و توجه به تولیدات مردم روستا از محورهای مد نظر بوده که در این امر طی سال گذشته نتایج خوبی داشته است.

وی یادآور شد: در این طرح از توان و ظرفیت دهیاری و شورای اسلامی شهر و روستا و فرمانداران دستگاه متولی کمک گرفته می‌شود.

عباس زاده اضافه کرد: همچنین ارائه طرح‌های خلاقانه و نوآورانه در تولیدات با توجه به نیاز بازار، سلیقه مخاطب و کاربردی بودن تولیدات صنایع دستی از دیگر رویکرد های حوزه صنایع دستی است که در این طرح شهرستان‌ها ملزم به برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت خلاقیت در صنایع دستی خواهند داشت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد:   برای تحقق اهداف این برنامه از توان دانشگاه، موسسات عالی و دانش آموختگان این رشته‌ها استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تشویق و ترغیب صنعتگران به استفاده ار بسته بندی مناسب محصول از محورهای مهم مدنظر حوزه صنایع دستی است، ادامه داد: بسته بندی صنایع دستی منتج به ارزش افزوده بالای محصول شده و هویت و شناسنامه محصول خواهد بود.

عباس زاده تاکید کرد: همچنین ترغیب صنعتگران فعال به ثبت برند و دریافت شناسنامه محصول از مهم ترین محورهای مدنظر در توسعه صنایع دستی استان است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های ترویجی با توجه به رشته های شاخص هر شهرستان برای معرفی بهتر صنایع دستی به عموم مردم، برپایی شب بازار های صنایع دستی در ایام ماه مبارک رمضان بعد از افطار در مراکز پرتردد در شهرستان ها برای معرفی بهتر صنایع دستی مدنظرقرار گرفته است.

وی از تهیه فیلم مستند از فعالیت و رشته شاخص سنتی در بیرجند سرایان سربیشه و بشرویه خبرداد و تصریح کرد: علاوه بر تهیه فیلم، برشور و تبلیغات برای معرفی بهتر صنعتگران و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.