صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / بهترین کار در ماه رمضان دوری از معصیت و گناه است
بهترین کار در ماه رمضان دوری از معصیت و گناه است

امام جمعه ماهشهر:

بهترین کار در ماه رمضان دوری از معصیت و گناه است

امام جمعه ماهشهر گفت: باید در ماه رمضان که یک شب آن به هزار ماه برتری دارد ارزش خود را بدانیم و مواظب باشیم زیرا بهترین کار در این ماه دوری از معصیت و گناه است.

ماه رمضان

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آداب ماه مبارک رمضان در خطبه‌ای به نقل از پیامبر اکرم(ص) بیان شده است. پیامبر(ص) می‌فرماید ماه رمضان یکی از بهترین ماه‌های سال است و نفس کشیدن در آن نیز عبادت محسوب می شود.

وی افزود: در این ماه مردم به میهمانی خدا دعوت می‌شوند و به عنوان میهمان گرامی قلمداد شده‌اند بنابراین باید با قلب‌های پاک از خداوند طلب کنیم تا ما را در تلاوت قرآن و روزه‌داری موفق کند.

امام جمعه ماهشهر گفت: باید در این ما علاوه بر تهذیب و تکزیه به وظایف اجتماعی نیز توجه داشته باشیم. پیغمبر(ص) در این زمینه می‌فرماید مساکین و فقرا را از یاد نبرید. همچنین می‌فرماید اگر انسان بتواند به یک نفر روزه‌دار افطار دهد این عمل در عبور از پل صراط به کمکش می‌آید. در همین خصوص مردم گفتند که همه ما توان مالی برای این کار نداریم و ایشان فرمودند حتی اگر به نیم‌دانه خرما با جرعه از آب روزه‌داران را افطار دهید.

امام جمعه ماهشهر بیان کرد: همچنین توصیه شده که اخلاق خود را در این ماه اصلاح کنیم. باید علاوه بر گرسنگی و تشنگی همه جوارح ما روزه بگیرند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید برخی از روزه‌داران جز گرسنگی و تشنگی بهره‌ای از روزه‌شان نمی‌برند. باید در این ماه که یک شب آن به هزار ماه برتری دارد ارزش خود را بدانیم و مواظب باشیم زیرا بهترین کار در این ماه دوری از معصیت و گناه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.