صفحه اصلی / فرهنگی / «کلاسیک‌های خواندنی» و یک رمان منتشر شد
«کلاسیک‌های خواندنی» و یک رمان منتشر شد

ترجمه کتاب‌های «پی‌پی جوراب‌بلند» نوشته آسترید لیندگرن و...

«کلاسیک‌های خواندنی» و یک رمان منتشر شد

ترجمه کتاب‌های «پی‌پی جوراب‌بلند» نوشته آسترید لیندگرن و «بالماسکه مرگ سرخ» از ادگار آلن پو و «عشق در میان مرغ‌ها» نوشته پی‌.جی.وُدهاوس در مجموعه «کلاسیک‌های خواندنی» به همراه «قوز بالاقوز» از جف کینی منتشر شده‌ است.

ترجمه کتاب‌های «پی‌پی جوراب‌بلند» نوشته آسترید لیندگرن و «بالماسکه مرگ سرخ» از ادگار آلن پو و «عشق در میان مرغ‌ها» نوشته پی‌.جی.وُدهاوس در مجموعه «کلاسیک‌های خواندنی» به همراه «قوز بالاقوز» از جف کینی منتشر شده‌ است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، کتاب «پی‌پی جوراب‌بلند» نوشته آسترید لیندگرن با ترجمه طاهر جام‌برسنگ در ۳۰۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۲۵هزار تومان در نشر پیدایش راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: آسترید لیندگرن، یکی از بزرگترین نویسندگان ادبیات کودکان جهان، در زندگی ۹۵ ساله خود بیش از ۶۰ کتاب منتشر کرد. بیش از ۴۰ جایزه ملی و بین‌المللی دریافت کرد و آثارش دست کم به ۹۰ زبان ترجمه شده‌اند.

آسترید بیش از ۱۴ شخصیت ماندگار داستانی خلق کرده است که «پی‌پی جوراب‌بلند» یکی از مشهورترین آن‌هاست.

«زمستان ۱۹۴۴، دختر ۷ ساله‌ام کارین در بستر بیماری از من قصه خواست، پرسیدم چه قصه‌ای و او پاسخ داد: پی‌پی جوراب‌بلند. نام عجیب و غریبی که او انتخاب کرده بود، شخصیتی متفاوت می‌طلبید. و من شروع به گفتن کردم از دختری با موهای بافته قرمز در خانه‌ای بزرگ با یک اسب و یک میمون.»

همچنین مجموعه داستان «بالماسکه‌ مرگ سرخ» از ادگار آلن پو با ترجمه و انتخاب نادر قبله‌ای در ۳۶۸ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۶هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: نوشته‌های ادگار آلن پو را، غیر از اشعارش، می‌توان به ژانرهای گوناگونی تقسیم کرد؛ ژانرهای کارآگاهی، علمی تخیلی، وحشت و… . او بدون شک یکی از تأثیرگذارترین نویسنده‌های رمان نو است. «بالماسکه مرگ سرخ» مجموعه کامل داستان‌های ادگار آلن‌پو در ژانر وحشت است که برای اولین‌بار در یک کتاب منتشر می‌شود.

دیگر کتاب تازه منتشرشده در نشر پیدایش، «عشق در میان مرغ‌ها» نوشته پی.جی.وُدهاوس با ترجمه پیمان اسماعیلیان است که در ۳۰۰ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: جری گارنت نویسنده داستان‌های کوتاه و رمان‌های عاشقانه سبک، همراه با دوست قدیمی‌اش او کریج و همسرش برای راه انداختن یک مرغداری با روش مدیریت نوین از لندن راهی شهرستان می‌شوند. در بین راه و در کوپه‌ قطار، گارنت به دختری موخرمایی دل می‌بازد و پس از رسیدن به مقصد، محبوبش را دوباره می‌بیند. کار راه‌اندازی مرغداری با روش اعتباری و نسیه‌بری اوکریج پیش می‌رود و از طرف دیگر گارنت شب و روز به فکر یافتن راهکاری موثر برای به دست آوردن دل پدر محبوبه‌اش، پروفسور عصبی‌مزاج و زودرنج است، غافل از اینکه عشق در مرغداری آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل‌ها…

همچنین رمان «قوز بالاقوز» (دفتر خاطرات بچه لاغرمردنی) نوشته جف کینی با ترجمه نسرین مهاجرانی در ۲۲۱ صفحه با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۸هزار تومان در نشر پیدایش منتشرشده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: فشار روی گرگ هفلی خیلی زیاد است. مادرش فکر می‌کند بازی‌های کامپیوتری مغزش را پوک می‌کند و از او می‌خواهد این بازی‌ها را کنار بگذارد و از خلاقیتش استفاده کند.

ترس و وحشت از همه طرف به گرگ هجوم آورده و وقتی که او کیسه آدامس‌های کرمی را پیدا می‌کند جرقه‌ای در ذهنش می‌زند. آیا می‌تواند با درست کردن فیلمی، مادرش را راضی کند تا دیگر به او گیر ندهد؟ آیا از این راه مشهور و پولدار می‌شود؟ یا اینکه نقشه‌اش به شکست می‌انجامد و مشکلاتش دوبرابر می‌شود؟

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.