صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / فریده غیرت: افزایش قوانین حمایتی کودکان آرامش جامعه را بیشتر می‌کند
فریده غیرت: افزایش قوانین حمایتی کودکان آرامش جامعه را بیشتر می‌کند

فریده غیرت: افزایش قوانین حمایتی کودکان آرامش جامعه را بیشتر می‌کند

یکی وکیل دادگستری گفت:‌ هر چقدر قوانین تضمین کننده حقوقی و حمایتی از کودکان بیشتر شود، آرامش جامعه نیز بیشتر خواهد بود.

فریده غیرت . وکیل دادگستری

فریده غیرت  در رابطه با لایحه حمایت از کودکان که چند سال از ارائه آن به مجلس می‌گذرد،‌ اظهار کرد: به طور کلی شرایط جامعه ما ایجاب می‌کند که هرچه زودتر چنین لوایحی به تصویب برسد و به صورت قانون درآید، به خصوص در مورد قشر آسیب‌پذیر جامعه کودکان و زنان که مظالم، اجحاف و ناهنجاری‌ها بیشتر متوجه این قشر می‌باشد، نیازمند به داشتن قوانین حمایتی هستند که قانون حمایت از کودکان یکی از آنها بوده و قانون تأمین امنیت زنان یکی دیگر از این دسته قوانین است.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی افزود: اینها قوانینی هستند که شرایط زمانی تسریع به ایجاب و تصویب فوری آنها را می‌کنند چون این اقشار از جامعه نیازمند به حمایت هستند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیری که در رابطه با کودکان رخ داده، اظهار کرد:‌ در حال حاضر در سطح جامعه شاهد رخدادهای بسیار غم‌انگیزی بودیم که در نتیجه صدماتی که به کودکان وارد شده و جنایاتی که بر روی آنها صورت گرفته، هر چقدر قوانین تضمین کننده حقوقی و حمایتی از آنها بیشتر باشد به هر حال آرامش جامعه بیشتر خواهد بود.

این وکیل دادگستری گفت: با توجه به اینکه همه مواد  لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان جنبه حمایتی دارد و بسیار مفید خواهد بود، ان‌شاءالله که این لایحه هرچه زودتر به مرحله تصویب و اجرا درآید که البته هنوز این اقدام صورت نگرفته و امیدواریم هرچه زودتر این کار انجام شود.

غیرت در رابطه با به روز بودن مواد قانون حمایت از کودکان خاطرنشان کرد: به طور قطع دلیل اینکه چنین لایحه‌ای تنظیم شده مسأله نیاز روز بوده یعنی نیاز شرایط زمانی جامعه به داشتن چنین قوانین حمایتی مسئولین را وادار کرده که چنین لایحه‌ای را تنظیم کنند تا جوابگوی نیازهای روز جامعه بوده و در این جهت مفید خواهد بود.

وی در خصوص تصویب هرچه بهتر قانون در حوزه حقوق کودک پیشنهاد داد: جنبه‌های حمایتی از کودکان باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. اگر خساراتی که ممکن است از طریق این اتفاقات به جسم و روان کودکان وارد شود در مواد قانونی در نظر گرفته شود و ضمانت اجرای نقض این حقوق نیز اندیشیده شود به نفع جامعه و کودکان بوده و همه از آن منتفع خواهند شد.

این وکیل دادگستری در رابطه با موارد خلاء موجود در این لایحه گفت: اگر خلائی در این خصوص وجود داشته باشد در زمان تصویب و بررسی آن متوجه خواهند شد.

غیرت اظهار کرد: به هر حال این لایحه چند قدم فراتر از وضعیتی است که ما در حال حاضر در جهت حمایت از کودکان داریم و تصویب آن در این رابطه ضروری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.