صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس در آذربایجان‌شرقی
تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس در آذربایجان‌شرقی

تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی، تولید ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس در سال هم‌چنین اشتغال 4000 نفر در مجتمع مس سونگون را ظرفیت بسیار بالای استان در بخش معدن دانست و گفت: ذخایر معدنی قابل توجهی در استان موجود است و زمینه‌های سرمایه‌گذاری خوبی در استان وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش کسب و کار نیوز، «مجید خدابخش» در آئین افتتاحیه نخستین کنفرانس دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی کشور و استان در حرکت به سمت تکنولوژی های با مصرف انرژی کم ضروری است. 

وی حرکت به سمت تکنولوژهایی با مصرف انرژی کم را لازمه موفقیت واحدهای صنایع معدنی برشمرد. 

استاندار آذربایجان‌شرقی، مهیا بودن زیرساخت‌هایی نظیر ریل و برق در استان را از اقدامات در جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری دانست و گفت: برای تأمین برق مورد نیاز صنایع ۱۰۰۰ مگاوات در حال نصب و ۲۰۰۰ مگاوات دیگر در حال آماده‌سازی است و در کنار آن‌ها نیز شبکه ریلی در حال تکمیل و ساخت ۳ جاده استراتژیک نیز در حال پیگیری است. 

خدابخش اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با بهره‌گیری از توانمندی پژوهشگران داخلی و بومی بتوانیم به استحصال مواد معدنی غیر از آلومینا در نفلین سینیت، ارزش افزوده مواد معدنی موجود در این معادن را بالا ببریم. 

«اسدالله کشاورز»، مدیر کل امور اکتشافات معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت نیز در این همایش از انرژی برق به‌عنوان یک انرژی پاک نام برد و گفت: کاهش آلودگی صوتی و زیست محیطی از جمله مزایای استفاده از انرژی برق در صنایع است. 

وی افزود: استفاده از شیوه‌های نوین مهندسی برق در معادن می‌تواند به کاهش ریسک و سرمایه‌گذاری در بخش معدن منجر شود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.