چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / آزادی ۲ هزار و ۹۴۴ مددجوی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه کرمان
آزادی ۲ هزار و ۹۴۴ مددجوی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه کرمان

رئیس کل دادگستری کرمان اعلام کرد:

آزادی ۲ هزار و ۹۴۴ مددجوی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به آزادی ۱۰۰ هزار نفر از سوی ستاد دیه در کشور از ابتدای فعالیت این ستاد تاکنون، گفت: در طول فعالیت ستاد دیه در استان کرمان، ۲ هزار و ۹۴۴ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان ها آزاد شده اند.

یدالله موحد

به گزارش کسب و کار نیوز، یدالله موحد روز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت در دیدار اعضای هیات مدیره ستاد دیه استان با استاندار کرمان گفت: در حال حاضر ۳۰۷ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های این استان حضور دارند که برای آزادی آنها ۶ میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: ورود افراد به دلیل جرایم عمدی قابل توجیه است اما ورود افراد به دلیل جرایم غیرعمدی نه تنها مفید نیست بلکه مضرات زیادی را نیز به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: هر فردی که به دلیل ارتکاب جرم عمدی یا غیرعمد محکوم شود چندین مجموعه محکوم می شوند، که در مرحله اول آن حاکمیت محکوم می شود که هزینه های نگهداری زندانی را پرداخت می کند.

وی ادامه داد: خانواده زندانی نیز به محدودیت ها و مشکلات محکوم می شوند و خود فرد نیز باید مجازات تعیین شده را سپری کند.

موحد با اشاره به اینکه زندان برای شخص زندانی، خانواده وی و جامعه تاثیرات منفی دارد اظهارکرد: بیشترین مجازات کیفری در حوزه حبس است و با وجود تلاش های انجام شده از سوی متولیان عدالت کیفری برای کاهش مجازات حبس، این مجازات همچنان در صدر مجازات های کیفری کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲ میلیون نفر در کشور در زندان ها هستند گفت: به منظور کاهش زندانیان جرایم غیرعمد در زمان شهید لاجوردی طرحی بنا گذاشته شد تا مددجویان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شوند و ستاد دیه بر این اساس شکل گرفته و تاکنوت فعال بوده است.

وی با اشاره به آزادی ۱۰۰ هزار نفر از سوی ستاد دیه در کشور از ابتدای فعالیت این ستاد تاکنون، عنوان کرد: در طول فعالیت ستاد دیه در استان کرمان، ۲ هزار و ۹۴۴ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان ها آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۳۰ نفر با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند عنوان کرد: یکی از این موارد کمک های خیران است که در قالب هایی از جمله جشن های گلریزان این کمک ها جمع آوری می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۳ جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شد که در مجموع تعهد پرداخت ۲ میلیارد تومان حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: کمک های ستاد دیه کشور و تسهیلات بانکی از دیگر منابع ستاد دیه است که برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد هزینه می شود.

موحد با اشاره به اینکه ۵۴۶ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان تاکنون از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند گفت: صندوق تامین خسارت های بدنی در حد دیه کامل، تمامی خسارت ها را پرداخت می کند و تاکنون ۱۸۹ نفر از طریق این صندوق خسارت دریافت کرده اند و در سال گذشته نیز ۱۴ میلیارد تومان از سوی این صندوق در استان کرمان پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد: انجمن حمایت زندانیان کار، حمایت از خانواده زندانیان را بر عهده دارد و در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ خانواده تحت پوشش این انجمن هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.