محمود عباسی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به نتایج آزمونهای سلامت روان، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده اعتماد به نفس دانشآموزان پایین است، بنابراین در برنامههای تربیتی و پرورشی در مدارس از جمله برنامه صبحگاه باید با حضور تشکلهای دانشآموزی و شرکت حداکثری و تنوع برنامهها زمینه افزایش اعتماد به نفس دانشآموزان را فراهم ساخت.
این مسئول ادامه داد: دانشآموزان روستایی از نظر عقیدتی وضعیت نسبتا خوبی دارند و آثار تجدد و فضای مجازی و آسیبهای آن و همچنین نبود سیاست مشخص و برنامه دقیق، مشکلاتی را در بین دانشآموزان و مدارس که متاثر از جو عمومی جامعه هستند، پیشآورده است.
وی افزود: سیاست آموزش و پرورش در برخورد با فضای مجازی مبتنی برآگاهی بخشی و مصونسازی دانشآموزان است و اعتقاد داریم با نگاه سلبی نسبت به فضای مجازی نمیتوان نتیجه گرفت اما با نگاه ایجابی و آگاهیبخشی و مصونسازی میتوان آسیبها و مشکلات را تا حدودی کاهش داد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تربیت باید درونی باشد، یادآور شد: اصل اساسی برنامههای پرورشی در مدارس استان آموزش و عمقبخشی معرفت دینی دانشآموزان است و در این راستا دورهها و گارگاههایی از جمله کارگاههای شیعهشناسی را در مدارس نواحی و مناطق برگزار شده است.
انتهای پیام