صفحه اصلی / استان ها / زنجان / پایین بودن اعتماد به نفس دانش‌آموزان در زنجان
پایین بودن اعتماد به نفس دانش‌آموزان در زنجان

پایین بودن اعتماد به نفس دانش‌آموزان در زنجان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بر اساس نتایج آزمون سلامت روان، اعتماد به نفس دانش‌آموزان پایین است.

دانش‌آموز دختر

محمود عباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به  نتایج آزمون‌های سلامت روان، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده اعتماد به نفس دانش‌آموزان پایین است،  بنابراین در برنامه‌های تربیتی و پرورشی در مدارس از جمله برنامه صبحگاه باید با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی و شرکت حداکثری و تنوع برنامه‌ها زمینه افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان را فراهم ساخت.

این مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان روستایی از نظر عقیدتی وضعیت نسبتا خوبی دارند و آثار تجدد و فضای مجازی و آسیب‌های آن و همچنین نبود سیاست مشخص و برنامه دقیق، مشکلاتی را در بین دانش‌آموزان و مدارس که متاثر از جو عمومی جامعه هستند، پیش‌آورده است.

وی افزود: سیاست آموزش و پرورش در برخورد با فضای مجازی مبتنی برآگاهی بخشی و مصون‌سازی دانش‌آموزان است و اعتقاد داریم با نگاه سلبی نسبت به فضای مجازی نمی‌توان نتیجه گرفت  اما با نگاه ایجابی و آگاهی‌بخشی و مصون‌سازی می‌توان آسیب‌ها و مشکلات را تا حدودی کاهش داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تربیت باید درونی باشد، یادآور شد: اصل اساسی برنامه‌های پرورشی در مدارس استان آموزش و عمق‌بخشی معرفت دینی دانش‌آموزان است و در این راستا دوره‌ها و گارگاه‌هایی از جمله کارگاه‌های شیعه‌شناسی را در مدارس نواحی و مناطق برگزار شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.