صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / دولت در مذاکرات سیاسی استقلال کشور را به یاد داشته‌باشد

امام جمعه موقت اراک:

دولت در مذاکرات سیاسی استقلال کشور را به یاد داشته‌باشد

امام جمعه موقت اراک گفت: افرادی که عامدانه و عالمانه دست به ایجاد بازار سیاه ارز و دارو در کشور می‌زنند، وارد جنگ رو در رو با ملت می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی در نماز عبادی‌سیاسی جمعه اراک با اشاره به اقدام نابخردانه رییس جمهوری آمریکا که باعث التهاب در فضای سیاسی کشور و جهان شده است، عنوان کرد: سال‌های زیادی دولتمردان مختلف آسیایی و اروپایی زحمت کشیدند و به علت بی‌اعتمادیشان به ایران مذاکراتی انجام دادند و متاسفانه هرچه ملت ایران در طول انقلاب تلاش کرد تا اعتماد ایجاد کند، اما آن‌ها تفسیر منفی کردند.

وی تصریح کرد: برداشت غربی‌ها از جمله امام راحل مبنی بر اینکه صدور انقلاب برداشتن اسلحه توسط مردم ایران و رفتن به کشورهای مسلمان و حاکم کردن انقلاب بر آن کشورها بوده درست نبوده است، صدور انقلاب از روز اول بر این معنا بود که ما بر حکمت استوار باشیم و امورمان را بر عقل و مصلحت بنیان نهیم و قطعا در این مسیر ارزش‌های اسلامی که همان ارزش‌های انسانی است، حاکم خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه آن‌ها پیام را دریافت کردند، گفت: فهمیدند اگر انقلاب اسلامی ایران براساس اصولی که دارد پیش برود، دیگر هیچ جای دنیا نمی‌توانند مستعمره‌ای داشته‌باشند و استعمار و تروریسم دولتی که سردسته آن اسراییل جنایتکار است، کنار می‌رود.

وی بیان کرد: اگر بر خلاف خواسته استکبار، کشورها پیام انقلاب اسلامی را دریافت کرده ‌بودند دیگر اسراییل نمی‌توانست در دنیا به هر بهانه‌ای ملت‌ها و دولت‌ها را ترور کند، اخلال در نظام اقتصادی و سیاسی کشورها ایجاد کند و آنقدر ملت‌ها و دولت‌ها را ضعیف کند که از آن‌ها به عنوان گاو شیرده یاد کند.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمنی آن‌ها نه برای یک سری مسائل و دسته‌بندی‌های سیاسی و اقتصادی بلکه با نظامی که مردم به آن اعتقاد دارند و مردم آن را برافراشتند، است، افزود: کشورها باید توجه کنند که چرا یک ملتی که شعار استقلال سر می‌دهد، خواستار استقلال و ایستادن روی پای خود است، مملکت‌داری حکمیانه را دنبال می‌کند و باج به ابرقدرت‌ها نمی‌دهد باید به بهانه و احتمال ساخت بمب هسته‌ای نابود شود.

وی تصریح کرد: اسراییل که این مسائل را بهانه می‌کند باید پاسخ دهد چرا چندین کلاهک هسته‌ای دارد و یکبار هم  اجازه بازدید نهادهای بین‌المللی را نیز نداده‌است.

عبداللهی بیان کرد: آمریکای جنایتکار که دغدغه ملت‌های منطقه دارد و ایران را عامل ناامنی بیان می‌کند، بداند کلاهک‌های هسته‌ایش سبب ناامنی است نه ملتی که ساخت بمب هسته‌ای را حرام می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما باید هوشیارتر باشد و دولت باید از استقلال کشور دفاع کند و همواره در مذاکرات سیاسی خود شعار استقلال ملت ایران را به یاد داشته باشد و بداند که استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی از شعارهای اصلی این مردم است، اظهار کرد: کسی حق ندارد سرسوزنی در قبال حقوق ملت ایران کوتاهی کند و اگر در هر زمینه‌ای کوتاهی صورت گیرد ملتی که صدها هزار شهید و جانباز برای حفظ هویت و استقلالشان دادند از او نخواهد گذشت چراکه ملت ایران از خون خود گذشتند تا آمریکایی‌ها و غیرآمریکایی‌ها اوامر خود را به دولت و ملت ما تحمیل نکنند.

امام جمعه موقت اراک تحقق شعار جمهوری اسلامی را منوط به اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات سیاسی دانست و بیان کرد: امروز که برخی از نادان‌ها با بروز مشکل در حوزه ارز در مقابل بانک‌ها و بازارهای سیاه صف می‌کشند و قیمت ارز را بالا می‌برند باید بدانند خدمت به کشور نمی‌کنند و اگر این کار را عالمانه و عامدانه می‌کنند قطعا مانند کسانی هستند که با ملت ایران رودر رو در جنگ هستند.

وی عنوان کرد: چطور می‌شود فردی که مومن و استقلال‌طلب است در بزنگاه از صبر و متانت مردم سوءاستفاده کند، اجناس را احتکار کند و بازار سیاه به راه بیندازد؟ اگر این افراد عالمانه این کارها را می‌کنند جنایتکارند و پلیس، اداره اطلاعات موظف به شناسایی و قوه‌قضاییه نیز موظف به رسیدگی به جرمشان است.

عبداللهی با اشاره به اینکه احتکار دارو توسط سودجویان در مقاطعی که بیماران به آن احتیاج دارند به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، گفت: اینکه افراد به دلیل منافع شخصی دارو را وارد بازار نمی‌کنند، جنایت است و دانشگاه علوم‌پزشکی باید در این حوزه دقت کند تا افراد سودجو سبب تشدید ناراحتی ملت شوند.

وی تاکید کرد: اشخاص حق ندارند کالاهای خارجی مورد نیاز مردم را به هر دلیل در انبارهایشان نگه دارند و انبارهایشان را باید جستجو کنند و در این راستا اداره اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی باید این جنایتکاران را شناسایی کرده، از لانه‌هایشان بیرون بکشد و سپس قوه قضاییه مجازاتشان کند.

عبداللهی در ادامه با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، این ماه را به گفته پیامبر اکرم(س) ماه غفران دانست، عنوان کرد: رمضان بندگی خدا کردن، شاکر خدا بودن و سجده شکر ساییدن در برابر خداوند است.

امام جمعه موقت اراک با تاکید به احترام به پدر و مادر بیان کرد: باید قدردان نعمت پدر و مادر بود و پس از خداوند باید بیشترین خدمت را به پدر و مادر خود کرد، کسی که این نعمت بزرگ را کفران کند و با حرف‌های ناثواب سبب دل شکستن پدر و مادر شود هیچ چیز او را نجات نخواهد داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.