صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / تامین آب کریدور شرق کشور پیگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

تامین آب کریدور شرق کشور پیگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تامین آب کریدور شرق کشور به صورت جدی با همکاری سه استاندار خراسان‎‌رضوی، خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان پیگیری می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، «حمیدرضا جانباز»، امروز(۲۱ اردیبهشت)، در جلسه جمع‌بندی و نتایج بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خصوص کمبود آب برنامه‌هایی در کشور داریم و  وزارت نیرو از تمام راهکارهای موجود برای تامین آب در نوار شرقی کشور استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: تامین آب کریدور شرق کشور به صورت جدی با همکاری سه استاندار خراسان‎‌رضوی، خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: نخستین چاه آب‌ ژرف شرق کشور در منطقه سیستان و بلوچستان حفاری شده و همچنان این پروژه در حال اجرا است.

جانباز شاخص خراسان‌جنوبی در بحث آبرسانی روستایی را ۱۰ درصد کمتر از متوسط کشوری اعلام کرد و افزود: یکی از دلایل این امر آن است که منابع آبی را از دست داده‌ایم.

وی بیان کرد: باید این مقدار عقب ماندگی جبران شود که یکی از مسائل آن تأمین آب است.

 مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم از محل صندوق توسعه ملی سهم خوبی در اختیار خراسان‌جنوبی قرار دهیم تا عقب ماندگی‌های نقاط مرزی استان کاهش پیدا کند.

جانباز با بیان اینکه با پساب تصفیه شده می‌توانیم به فولاد قاین آب دهیم، اظهار کرد: این آمادگی را داریم که آب مورد نیاز صنایع کوچک کشاورزی مانند گلخانه‌ها را از پساب تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد:  پتانسیل در استان وجود دارد تا از پساب به عنوان منبع جدی استفاده کنیم.

احداث مدرن ترین تصفیه خانه آب در شرق کشور

وی تصریح کرد: مدرن‌ترین تصفیه‌خانه آب در منطقه شرق کشور در حال احداث است و با تصفیه مقدماتی آب در اختیار بخش صنعتی و معدنی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: امیدواریم از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه، اعتبارات مورد نیاز شرب در شهرها را تامین کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.