صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / قانون معادن در حق معدن کاران اجرایی نشده است

‌رئیس خانه معدن آذربایجان شرقی:

قانون معادن در حق معدن کاران اجرایی نشده است

اولین همایش خانه‌های معدن شمالغرب کشور با حضور اعضای هیئت مدیره خانه‌های معدن، سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از بهره برداران معادن شمالغرب کشور در تبریز برگزار شد.

معدن

‌ به گزارش کسب و کار نیوز،‌ خانه معدن آذربایجان شرقی به منظور ضرورت تعامل و ارتباط مؤثر و کاربردی بخش خصوصی با دولت به ویژه در زمینه معدن و صنایع معدنی که نقش مهمی در اقتصاد، پیشرفت و اشتغالزایی کشور دارد‌، اولین همایش خانه‌های معدن، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و بهره برداران معادن استان‌های شمالغرب کشور‌(آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل،زنجان و کردستان) در تبریز برگزار شد.

‌رئیس خانه معدن آذربایجان شرقی در این همایش، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش تجارب تبادل تجربیات و اطلاعات  مابین خانه‌های معدن استان‌ها است تا بتوانند در کنار یکدیگر با به کارگیری راه‌های اصولی برای مرتفع کردن معظلات جامعه معدن اقدام کنند.

نصیر نوری، اصلی‌ترین چالش‌های پیش‌رو معدن کاران را عدم اجرای صحیح قانون معادن عنوان کرد و گفت: باتوجه به این‌که معدن کاران حامی مناسبی نداشتند، نمی توانستند از حقوق صنفی خود دفاع کنند؛ خوشبختانه با قدرت گرفتن خانه‌های معدن در کشور حقوق بهره برداران معادن در جامعه مطالبه می‌شود.

وی با بیان این‌که اجرای صحیح این قانون فرصت‌های خوبی را برای رشد اقتصادی کشور مساعد می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر قانون معادن به صورت شفاف و درست اجرا شود، می‌تواند در زمینه‌های اقتصادی بسیار موثر باشد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.