صفحه اصلی / استان ها / زنجان / مراقبت بهزیستی زنجان از ۴ مبتلا به اختلال هویت جنسی
مراقبت بهزیستی زنجان از ۴ مبتلا به اختلال هویت جنسی

مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرد:

مراقبت بهزیستی زنجان از ۴ مبتلا به اختلال هویت جنسی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 4 نفر مبتلا به اختلال هویت جنسی تحت پوشش بهزیستی هستند.

دوجنسی

محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که از سال ۷۹ کمیته کشوری برای ساماندهی به مبتلایان به اختلال هویت جنسی تشکیل شده است، اظهار کرد: این کمیته در واقع از چند کمیته با عناوین درمان، حقوقی، آموزش و پژوهش، آمار و حمایتی تشکیل شده است و بهزیستی فقط حمایت از افراد با اختلال هویت جنسی را بر عهده دارد.

این مسئول با بیان این‌که طی شدن مراحل درمان و مباحث حقوقی بر عهده وزارت بهداشت است، ادامه داد: وقتی افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی به مشکلات مالی برمی‌خورند، به بهزیستی مراجعه می‌کنند و در صورت محرز شدن شرایط، تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

وی افزود: افراد مبتلا به این اختلال باید تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند؛ چراکه به جد در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و ممکن است شرایط بحرانی را پشت سر بگذارند. جامعه چندان از این مسائل آگاهی ندارد و ممکن است مبتلایان به این اختلال حین طی کردن مراحل درمان، دچار سر درگمی و سرخوردگی‌های شدید شوند.

محمدی با تاکید بر این‌که متاسفانه هنوز هم قسمت اعظم جامعه در قبال افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی دیدگاهی انحرافی دارد، خاطرنشان کرد: بهزیستی افرادی را که از این اختلال رنج می‌برند پذیرش کرده و برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌دهد؛ در واقع این افراد با مراجعه به بهزیستی، تحت ارزیابی‌های روانشناختی و مددکاری اجتماعی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز، کمک‌های مالی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به این‌که برای جذب افراد مبتلا به این اختلال، نیازمند اطلاع‌رسانی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر از دو سال پیش، ۴ نفر از مبتلایان به اختلال هویت جنسی در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند و تاکنون در مجموع 27 میلیون تومان کمک‌هزینه برای انجام عمل جراحی دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که قسمت اعظم کار بر عهده دفتر زنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، یادآور شد: نمی‌توان برای شناسایی این افراد برنامه‌های غربالگری اجرا کرد ولی افراد مبتلا می‌توانند با مدارکی که دال بر ابتلا به اختلال هویت جنسی باشد به بهزیستی مراجعه کرده و تحت پوشش قرار بگیرند. در حال حاضر بیشترین دلیل مراجعه این افراد به بهزیستی مشکلات مالی است در حالی که این دستگاه می‌تواند شرایط بغرنج روحی مبتلایان را تا حد زیادی بهیود ببخشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: اختلال هویت جنسی به وضعیت اطلاق می‌شود که در آن فرد به طور مستمر و پایدار از جنسیت بیولوژیک خود ناراضی است و تمایل به متعلق بودن به جنس مقابل را دارد. این شرایط ممکن است به اختلال روانی و روحی منتج شود. از این‌رو افراد مبتلا به این اختلال به جد باید تحت مداخلات روانشناختی قرار بگیرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.