صفحه اصلی / استان ها / همدان / کاهش اهدای خون زنان همدانی
کاهش اهدای خون زنان همدانی

مدیرکل انتقال خون استان همدان اعلام کرد:

کاهش اهدای خون زنان همدانی

مدیرکل انتقال خون استان همدان از کاهش میزان اهدای خون زنان همدانی خبر داد.

اهدای خون در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - اصفهان

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سالهای گذشته میزان اهدای خون زنان در همدان ۵ درصد بوده است، افزود: متأسفانه اکنون میزان اهدا در این قشر به ۲٫۶ درصد رسیده که از نُرم کشوری پایین‌تر است.

وی یادآور شد: متأسفانه باور غلطی در میان زنان همدانی وجود دارد که تصور می‌کنند با وجود عادت ماهیانه مقادیر زیادی خون از دست می‌دهند و با اهدای خون دچار کم‌خونی خواهند شد.

محمدی تصریح کرد: آقایان ۴ بار در سال و زنان نیز ۳ بار در سال مجاز به اهدای خون هستند بنابراین اهدای خون با فاصله ۱۲۰ روز برای بانوان مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کند.

وی از اهدای ۳ هزار و ۲۷۹ واحد خون در فروردین‌ماه امسال در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۹۷٫۳ درصد این افراد را آقایان و ۲٫۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به مراجعه ۴ هزار و ۶۱۰ نفر متقاضی اهدای خون در فروردین‌ماه امسال گفت: ۶۶ درصد این افراد اهداکننده مستمر بودند.

وی با تأکید بر اینکه از اهداکنندگان بار اول تمام آزمایشات لازم همچون گروه خون، هپاتیت نوع C، B و آزمایش تست ایدز انجام می‌شود، افزود: در صورتی‌که فرد مشکلی در این آزمایشات نداشته باشد می‌تواند پس از ۳ ماه اهدای خون انجام دهد.

وی تصریح کرد: از اهداکنندگان مستمر نیز پیش از اهدای خون آزمایش هموگلوبین گرفته و مشاورات لازم توسط پزشک برای این فرد انجام می‌شود به طوریکه اگر کمبود خون و یا وزن کمی داشته باشد به او اجازه اهدای خون نخواهند داد.

محمدی اظهار کرد: در صورت نیاز به گروه‌های خونی خاص همچون گروه‌های خونی منفی، فراخوان برای مراجعه اهداکنندگان مستمر با این گروه خونی داده می‌شود.

وی درباره اهدای خون بانوان باردار نیز یادآور شد: این افراد از ابتدای دوران حاملگی تا پایان دوره شیردهی مجاز به اهدای خون نخواهند بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.