صفحه اصلی / استان ها / قم / فعالیت ۲۵ صنف آلاینده محیط زیست در قم

فعالیت ۲۵ صنف آلاینده محیط زیست در قم

مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست استان قم گفت: حاشیه نشینی‌های صنعتی و صنایع آلاینده در قم دغدغه‌ای جدی است و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

کارخانه و واحد صنعتی آلاینده

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، تورج همتی در اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم در استانداری عنوان کرد: در حدود ۲/۹۵ درصد از جمعیت قم شهرنشین هستند و قم اولین شهر کشور از نظر شهرنشینی است.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان قم افزود: هرچه شهرنشینی رشد پیدا کند به سمت کارگاه‌های آلاینده در حاشیه شهرها می‌رویم که این موضوع خطراتی همراه دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز ۹۰ درصد از صنایع استان قم در شعاع ۳۰ کیلومتری مستقر است‌ که سکونت‌گاه‌های شهری را در مجاورت شهرک‌های صنعتی قرار داده است.

همتی بیان کرد: توجه به بازآفرینی شهری بدون اینکه واحدهای آلاینده صنعتی به شهرک های صنعتی انتقال یابد، ناقص است.

وی تصریح کرد: حاشیه نشینی‌های صنعتی و صنایع آلاینده در قم و استقرار بی‌ضابطه صنایع دغدغه‌ای جدی است و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست استان قم خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای آلاینده در حریم شهر قم قرار دارد و شعاع ۱۲۰ کیلومتری در استقرار صنایع آلاینده در قم رعایت نشده است و صنوف آلاینده و مزاحم موجب آلودگی‌های زیست محیطی شده‌اند.

وی گفت: از ۶۲ صنفی که در قم وجود دارد، ۲۵ صنف آلاینده از نظر محیط زیست وجود دارد که باید ساماندهی شوند؛ لازم است در این راستا زیرساخت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی پیش بینی شود تا با پرداخت تسهیلات و مشوق های بانکی آن‌ها را به شهرک صنعتی شکوهیه منتقل کنیم.

همتی عنوان کرد: باید در تغییر کاربری‌ها طبق کمیسیون های ماده ۵ بازنگری صورت گیرد برخی از دستگاههای مجوز احداث را بدون توجه به آلایندگی زیست محیطی داده‌اند، مسئولان در این باره ظرفیت‌های جدید را معرفی نکنند و این ظرفیت فعلی را چاره جویی کنند.

وی افزود: متاسفانه در شغل‌های آلاینده مذاب، رکورد کشوری داریم؛ همچنین قم در زمینه فعالیت کوره پزخانه‌ها رتبه دوم کشوری را پس از استان یزد دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.