صفحه اصلی / استان ها / ایلام / ارزش‌آفرینی‌های جهاددانشگاهی در کشور کاملا مشهود است
ارزش‌آفرینی‌های جهاددانشگاهی در کشور کاملا مشهود است

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان:

ارزش‌آفرینی‌های جهاددانشگاهی در کشور کاملا مشهود است

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام در دیدار با مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:جهاددانشگاهی توانسته است با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی، با کمترین هزینه‌ها بیشترین ارزش‌آفرینی‌ها را در کشور انجام دهد.

حسینی و هاشمی

به گزارش کسب و کار نیوز، «سید غلامرضا حسینی»،  در دیدار  با مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار کرد: حوزه سلامت حوزه‌ای حساس است که اگر خدمات آن علاوه بر صحت اگر به موقع انجام نشوند باعث مشکلات و بروز نارضایتی خواهد شد و در استان ایلام باتوجه به ویژگی‌های خاص و بافت فرهنگی، این حساسیت بیشتر است .

وی گفت: در حوزه سلامت استان اگر از توان بخش خصوصی بهره گرفته شود و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در این عرصه ترغیب شود مطمئنا دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی برای رضایتمندی مردم کمتر خواهد شد .

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه مردم استان ایلام  پس از گذراندن ۸ سال دفاع مقدس انتظار خدمات پزشکی سالم و راحت دارند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شاید نتواند با توجه به گستردگی حوزه مأموریت‌ها و دغدغه‌هایی که دارد شاید نتواند به تنهایی از برخی ظرفیت‌ها که در سطح ملی وجود دارد استفاده کند .

حسینی جهاددانشگاهی را نهادی انقلابی، متعهد و معنوی خواند که توانسته است در  فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی موفقیت‌های بسیاری کسب کند و افزود: جهاددانشگاهی توانسته است با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی، با کمترین هزینه‌ها بیشترین ارزش‌آفرینی‌ها را در کشور انجام دهد .

وی ناباروری را یکی ازمشکلاتی دانست که مناطق غربی کشور بیشتر با آن درگیر هستند و تاکید کرد: میزان ناباروری در کشور ۱۷ تا ۱۸ درصد است ولی در پژوهشی که توسط پژوهشکده ابن سینای جهاددانشگاهی صورت گرفته، مشخص شده است که این میزان در غرب کشور به دلیل مسائلی از قبیل جنگ، آلودگی و گرد و غبار بیشتر از میزان کشور است .

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی به فعایت‌های سودمند جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی در پژوهشگاه رویان، پژوهشکده‌ ابن سینا و پژوهشکده برِست اشاره و عنوان کرد: میزان موفقیت درمان ناباروری در کشورهای اروپایی بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است و در پژوهشگاه رویان موفقیت در درمان تا ۴۰درصد می‌رسد و یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری بر فعالیت پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی تأکید دارند همین مسأله است .

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: جهاددانشگاهی ۱۲ مرکز درمان ناباروری در کشور دارد و در صورت تأسیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری، انتقال تجربه و رسوب دانش در استان توسط پژوهشگاه رویان صورت خواهد گرفت .

وی افزود: در این صورت علاوه بر انتقال تجربه، بحث توسعه فلوشیپ نازایی در استان محقق خواهد شد و از خروج سرمایه‌های علمی استان جلوگیری خواهد شد .

حسینی درمان ناباروری را فرایندی طولانی و زمان‌بر خواند و عنوان کرد: علاوه بر اینکه خانواده‌ها در فرآیند رفت و آمد به سایر استان‌ها برای درمان با مشکلاتی از قبیل سوانح جاده‌ای روبرو می‌شوند، در بسیاری از موارد به دلیل طولانی بودن پروسه درمان و رفت و آمد زیاد، خسته و ناامید شده و درمان را به سرانجام نمی‌رسانند .

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی از دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرد تا به جهاددانشگاهی در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی از جمله مناظرات دانشجویی کمک کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمدباقر هاشمی» نیز با بیان اینکه  بسیاری از توقعات مردم به‌حق است ولی در ظرفیت‌های استان نمی‌گنجد  و ما گاهی خودمان با گفته‌هایمان در مردم توقع کاذب ایجاد می‌کنیم، اظهار کرد: بخشی از این گفته‌ها به خاطر عدم شناخت است.بعضی از مسئولین این مطالب را درحالی از تریبون‌ها مطرح و به مردم منتقل می‌کنند که به با بسترهای قانونی، آیین‌نامه‌ها، معذورات، تنگناها و شرایط خاص کشور همخوانی ندارد و برخی از مشکلات به خاطر توقعات کاذبی است که همینگونه در مردم ایجاد می‌کنیم .

هاشمی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت هزینه‌های پرداختی از جیب مردم به حداقل یعنی در شهرها به ۶ و در روستاها به ۳ درصد رسیده، بسیاری از هزینه‌هایی که به بیمه‌ها تحمیل می‌شوند را غیرضروری عنوان و تأکید کرد: بسیاری از آزمایشات و اقدامات تشخیصی غیرضروری هستند،   باید این فرهنگ ایجاد شود که مردم همانگونه که از جیب خود دلسوزانه خرج می‌کنند، در این موارد هم دلسوزانه هزینه کنند، چراکه این هزینه‌ها هم درنهایت از جیب خود مردم و با چند درصد مالیات و عوارض پرداخت می‌شود .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در بسیاری از موارد سخت‌افزارها و امکانات دیده می‌شوند ولی اقدامات نرم‌افزاری و پیشگیری‌ها دیده نمی‌شوند و متأسفانه اطلاع‌رسانی لازم صورت نمی‌گیرد و بعضا به همین دلیل حتی اگر تلاش لازم صورت گیرد و امکانات هم سرازیر شوند رضایتمندی در مردم حاصل نمی‌شود .

وی بعضی از گلایه‌مندی‌ های مردم در حوزه سلامت را به‌حق دانست و به حدیث شریف” کلمه الحق یراد بهاالباطل ” از امام حسین(ع) اشاره و عنوان کرد: با آنچه در شأن نظام اسلامی و مردم است فاصله داریم ولی بسیاری از کلیپ‌هایی که در سطح جامعه منتشر می‌شوند و چه بسا درست و به‌حق هم باشند، با نیت بد نشان دادن وضعیت نظام و بدتر کردن آن هستند، نه برای بهتر کردن وضعیت موجود .

هاشمی اظهار کرد: اگر مسئولین ظرفیت‌های نقدپذیری را ایجاد نکنند، نقدها از زبان‌های دیگر و با انگیزه‌ای دیگر مطرح خواهند شد و زمانی که مردم مشکلات را در فضای غبارآلود ببینند، حقایق را در فضای احساسی کمتر درک خواهند کرد .

وی دانشگاه علوم پزشکی ایلام را در بسیاری از شاخص‌های وزارتخانه‌ای، برابر یا بهتر از شاخص‌های کشوری ذکر و تصریح کرد: ولی متأسفانه در بسیاری از موارد نتوانسته‌ایم این خدمات را به خوبی برای مردم تبیین کنیم تا نتیجه مورد نظر حاصل شود .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.