صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / اجرای طرح آبیاری نوین در ۳۷ هزار هکتار از اراضی ماکو
اجرای طرح آبیاری نوین در ۳۷ هزار هکتار از اراضی ماکو

اجرای طرح آبیاری نوین در ۳۷ هزار هکتار از اراضی ماکو

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های آبیاری نوین در 37 هزار هکتار از اراضی ماکو اجرا شد.

سیستم آبیاری نوین

به گزارش کسب و کار نیوز، «اسمعیل کریم‌زاده» در نشست مشترک مسئولان حوزه کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد افزود: اجرای طرح‌های آبیاری نوین در پایاب سد کرم آباد با ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در منطقه آزاد ماکو، شامل ۱۱ هزار هکتار در شوط، ۳۰۰۰ هکتار در ماکو و ۲۴ هزار هکتار در پلدشت به‌عنوان پایلوت اجرا شده که از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.

وی افزود: با اجرای این طرح در این منطقه آزاد ماکو برای ۳۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم می‌شود.

کریم‌زاده تصریح کرد: افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی و مقابله با کمبود بارندگی از اهم اهداف اجرای آبیاری نوین در اراضی دیم منطقه آزاد ماکو است.

کریم‌زاده از اجرای ۱۶ طرح عمرانی از محل پروژه آب‌های مرزی در ماکو خبر داد و  اظهار امیدواری کرد در زمان باقی مانده از تعهد اجرایی، روند اجرایی این طرح‌ها به خوبی پیش برود.

وی با اشاره به این‌که عشایر آذربایجان‌غربی ۲۵ درصد تولیدات پروتئینی استان را تأمین می‌کنند، افزود: هر جوان و زن عشایری دچار مشکل شوند، برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

ایجاد کارگروه‌های تخصصی توسعه کشاورزی مبتنی بر دانش روز برای عرضه در بازارهای جهانی و کارگروه تخصصی  تمرکز بر حوزه‌های نوین کشت از تصمیمات مدیران در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.