سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفر هیئت پارلمانی الجزایر به رباط در راستای آرام کردن فضا
سفر هیئت پارلمانی الجزایر به رباط در راستای آرام کردن فضا

سفر هیئت پارلمانی الجزایر به رباط در راستای آرام کردن فضا

الجزایر به رغم بحران مربوط به موضع تند مراکش و قطع روابطش با ایران به اتهام حمایت تهران از جبهه پولیساریو در نشست‌های پارلمان عربی در رباط شرکت کرده است.

الجزایر و مراکش

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه “الشروق” الجزایر، پارلمان الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است هیئتی پارلمانی در چهارمین نشست پارلمان عربی که از هفتم (دوشنبه) تا نهم ماه مه میلادی در رباط، پایتخت مراکش برگزار می‌شود، شرکت کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که این هیئت پارلمانی شامل عزیز بزاز، معاون رئیس پارلمان الجزایر و نیز عضو پارلمان عربی و عبدالکریم قریشی، عضو پارلمان الجزایر و در عین حال عضو پارلمان عربی است.

دستورکار این نشست شامل نشست‌های دفتر، نشست عمومی و نشست‌های کمیته‌های دائمی و فرعی است.

به نوشته این روزنامه الجزایری، این گام‌ها از سوی مسؤولان الجزایر به مثابه ابتکارعملی برای آرام‌سازی اوضاع با مراکش به رغم ادامه تنش‌ رسمی است.

وزارت خارجه الجزایر اخیرا سفیر مراکش در الجزایر را احضار و مراتب اعتراض خود را درباره باز کردن پای این کشور به پرونده بحران با ایران مطرح کرد.

مراکش مدعی شده بود، عناصر حزب‌الله لبنان در اروگاه‌های آوارگان صحرایی در تندوف مستقر هستند و از جبهه پولیساریا حمایت کرده و آموزش عناصر آن را برعهده دارند.

مناقشات پیرامون منطقه صحراء در سال ۱۹۷۵ و پس از آن آغاز شد که اشغالگر اسپانیایی به حضور خود در این منطقه پایان داد. اختلافات میان مراکش و پولیساریو به یک نزاع مسلحانه تبدیل شد که این درگیری‌ها تا سال ۱۹۹۱ تا قبل از امضای توافق آتش‌بس ادامه داشت.

رباط بر حق خود در منطقه صحراء تاکید دارد و به عنوان یک راه حل، تشکیل حکومت خودمختار فراگیری که تحت حاکمیت مراکش باشد، پیشنهاد داده است. اما این در حالی است که پولیساریو خواهان برگزاری یک همه پرسی برای تعیین سرنوشت است که الجزایر نیز از این امر حمایت می‌کند. الجزایر به ده‌ها هزار آواره از اقلیم صحراء از بیش از ۴۰ سال قبل پناه داده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.