صفحه اصلی / استان ها / گیلان / توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای راهکار مقابله با چالش کم‌آبی

توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای راهکار مقابله با چالش کم‌آبی

معاون فنی شرکت شهرکهای کشاورزی گفت: توسعه شهرک گلخانه‌ای به عنوان تنها راه موثر برای مقابله با چالش کم آبی و بیکاری است.

بازدید رییس جمهور از شهرک گلخانه ای پارادایس اصفهان

به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس «پریچهر»، رسالت اصلی شرکت شهرک‌های کشاورزی را تسهیلگری در توسعه بخش کشاورزی و تلاش در جهت گذر از کشاورزی سنتی به صنعتی دانست و گفت: تشکیل کارگروه فنی در این‌باره ضروری است.

وی افزود: گیلان در زمینه پرورش گل و گیاهان زینتی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد.

پریچهر ادامه داد: باید از محل بودجه استان اعتبار ویژه‌ای برای توسعه شهرک‌های کشاوری در نظر گرفته شود، ضمن آن‌که از سوی این شرکت نیز بر اساس پیشرفت فیزیکی کار اعتباراتی برای استان اختصاص می‌یابد.

معاون فنی شرکت شهرک‌های کشاورزی تصریح‌ کرد: توجه به زنجیره تولید در شهرک گلخانه‌ای با هدف ایجاد ارزش‌افزوده یکی از محورهای اصلی مطالعات در این شهرک‌هاست و توسعه شهرک گلخانه‌ای به‌عنوان تنها راه موثر برای مقابله با چالش کم‌آبی و بیکاری است.

وی زودرسی و امکان تولید خارج از فصل و بازار پسندی را از مزایای محصولات به روش گلخانه‌ای دانست و گفت: تلاش در شرکت شهرک‌های کشاورزی کوتاه کردن بوروکراسی برای سرمایه‌گذاران است.   

پریچهر خاطر نشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب به اندازه یک هم فضای باز و افزایش ۱۰ برابری تولید نسبت به فضای آزاد، امکان تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش صادرات از دیگر دستاوردهای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای است. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.