صفحه اصلی / استان ها / ایلام / دانشگاهیان در تدوین سند جامع اربعین و توسعه اجتماعی ایلام همکاری کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار:

دانشگاهیان در تدوین سند جامع اربعین و توسعه اجتماعی ایلام همکاری کنند

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام خواستار کمک و همکاری اساتید دانشگاه برای تدوین سند جامع اربعین و سند توسعه اجتماعی استان شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه ایلام، «محمد نوذری» در آیین گرامیداشت هفته معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، اظهار کرد: محیط و جایگاه دانشگاه بسیار بی‌نظیر و تکرار نشدنی است و حضور انسان در دانشگاه فصل جدیدی از زندگی را تشکیل می‌دهد.

نوذری با بیان اینکه دانشگاه جایگاهی برای شکل‌گیری شخصیت اجتماعی و ورود به جامعه است، گفت: دو مبحث برای انسان در تمام زندگی قابل احتراماً اول پدر و مادر و دوم استاد و معلم و ما در هرجایی معلمین و اساتید خود را تکریم و احترام می‌کنیم و این نشان از مقام والای معلمان در نظر مردم دارد، همه‌ی پست‌ها رفتنی هستند ولی معلمی، دانشگاه و محیط آن هیچ‌گاه ارزش‌های خود را از دست نخواهد داد.

وی اضافه کرد: امروز نگاه ما به دانشگاه بیشتر کمی است و باید این نگاه را تغییر دهیم و دانشگاه را به سمت حل مشکلات جامعه از روش‌های علمی و ارائه راهکار برای حل آن‌ها سوق دهیم، ما در جامعه مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف ازجمله آب، محیط‌زیست، ریز گردها، آسیب‌های اجتماعی، مسائل اقتصادی و دیگر موارد داریم که دانشگاه می‌تواند با ورود به این مسائل نسبت به ارائه راهکارهای علمی و مناسب به مردم، دولت و جامعه کمک کند.

نوذری ادامه داد: ما در استان ایلام سند توسعه اجتماعی نداریم و یکی از مواردی که اساتید دانشگاه می‌توانند به ما کمک کند مشارکت در تدوین این سند است چراکه رویکرد ما در تدوین این سند علمی است و اساتید دانشگاه می‌توانند نقش والایی در این بخش داشته باشند.

وی با اشاره به بحث کنگره بزرگ اربعین تصریح کرد: ما در حوزه اربعین هم با توجه به حضور میلیونی زوار در استان نیاز به یک برنامه مدون و از پیش طراحی‌شده ضروری به نظر می‌رسد که در آن تمام جوانب و اطراف این کنگره بزرگ پیش‌بینی شود و وظایف تمام دستگاه‌ها، ارگان‌ها دیده شود و محوریت آن نیز مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد باشد که این مهم در قالب یک سند جامع امکان‌پذیر است و اساتید دانشگاه می‌توانند در تدوین سند جامع اربعین نیز با ما همکاری و مساعدت داشته باشند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تأکید بر این‌که در نظام جمهوری اسلامی هر زمان که کار به خود مردم واگذارشده است ما موفق بودیم، اظهار کرد: اساتید محترم دانشگاه با همکاری دانشجویان و دیگر اقشار مردم می‌توانند برنامه‌ریزی مناسب برای استقبال و میزبانی از زوار اربعین را صورت دهند و استان ایلام را در این بخش سرافراز نمایند.

وی با اشاره به هفته معلم و شهادت استاد بزرگ شهید مطهری، تصریح کرد: نام‌گذاری روز شهادت استاد مطهری به‌عنوان روز معلم نشان از شخصیت بسیار والای این معلم شهید و کارهای بسیار بزرگی است که ایشان در امر تعلیم و تربیت در جامعه صورت دادن دو نوشتن ده‌ها جلد کتاب و انجام سخنرانی‌های متعدد برای روشنگری در جامعه شاهد این مدعاست و ایشان در مبارزه با جمود عقل و نادانی به شهادت رسید و یک استاد جامع‌الاطراف و بنیان‌گذار و نظریه‌پرداز تئوری جمهوری اسلامی بود که در همان ابتدای انقلاب به شهادت رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.