صفحه اصلی / استان ها / قم / تاکید استاندار قم بر ارتقاء گفت‌وگوهای دینی با استفاده از ظرفیت شهر مقدس قم
تاکید استاندار قم بر ارتقاء گفت‌وگوهای دینی با استفاده از ظرفیت شهر مقدس قم

تاکید استاندار قم بر ارتقاء گفت‌وگوهای دینی با استفاده از ظرفیت شهر مقدس قم

‌استاندار قم در دیدار هیات عالی رتبه کلیسای ارتدکس کشور روسیه بر ارتقاء گفت‌وگوهای دینی با استفاده از ظرفیت شهر مقدس قم تاکید کرد.

استاندار

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، از روابط عمومی استانداری، سید مهدی صادقی در دیدار تیم با اشاره به جایگاه مهم شهر قم در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: نخستین حرکات شکل گیری انقلاب در سال ۱۹۶۲ میلادی از قم شروع شد.

استاندار قم با بیان اینکه در سال های پس از انقلاب اسلامی شاهد تاثیرگذاری ایران بر سیاست‌های ضد استکباری در سراسر جهان افزود: آغاز جنگ تحمیلی توسط صدام و با حمایت غرب که هزاران تن از مردم جان خود را در راه جمهوری اسلامی در این جنگ فدا نمودند، در راستای جلوگیری از تحقق اهداف نظام اسلامی بود.

صادقی افزود: طی دهه های اخیر جمهوری اسلامی از برنامه‌های ضداستکباری خود و صدور اسلام ناب عقب ننشسته است.

وی در ادامه با بیان اینکه قم مرکز تحصیل طلاب خارجی است، افزود: طلاب بیش از ۱۳۰ کشور دنیا در مرکز جامعه المصطفی مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

صادقی با اشاره به مخالفت اسلام با حرکات تروریستی افزود: دین مبین اسلام هیچ گونه سنخیتی با آنچه بعضی برای نمایش آن تلاش می کنند، ندارد.

استاندار قم بیان کرد: با وجود ضدیت جهان غرب با جمهوری اسلامی، همیشه به دنبال گفتگو برای حل مشکلات بوده ایم.

وی با بیان اینکه نمونه ی بارز منطق گرایی جمهوری اسلامی دستیابی به توافق برجام است، افزود: متاسفانه شاهد تلاش آمریکا و کشورهای تندروی منطقه برای برهم زدن این توافق تاریخی هستیم.

صادقی در بخش دیگر با اشاره به گفتگوهای بین تمدنی میان مسلمانان و فلاسفه‌ی مسیحی، گفت: امیدواریم این گفتگوها با وجود ظرفیت های غنی علوم اسلامی قم ارتقاء‌پیدا کنند.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه قم یکی از قطب های گردشگری مذهبی ایران است، افزود: بیش از ۲۰ میلیون مسافر ایرانی و سه میلیون زائر خارجی به صورت سالانه به قم سفر می کنند.

وی با اشاره به غنای فرهنگی بسیار خوب تاتارستان روسیه گفت: دو استان میتوانند روابط خود در زمینه های فرهنگی را گسترش دهند.

آقای فیوفان، مترو پلیت قازان و تاتارستان و سرپرست هیات عالی رتبه کلیسای ارتدکس کشور روسیه نیز در این دیدار با اشاره به آشنایی خود به ظرفیت های مذهبی قم اظهار کرد: این شهر نه تنها برای ساکنان قم، بلکه برای همه ی مسلمانان دارای اهمیت است.

وی مسائل منطقه و بحران سوریه را مورد توجه قرار داد و گفت: حرکات افراطی در منطقه و شکل گیری گروه های تکفیری را جدا از دین اسلام می دانیم.

فیوفان افزود: به دنبال گسترش همکاری و تعامل با همتایان مسلمان و نیز ارتقاء نشست های بین دینی هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.