صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / سیب‌های انبار شده آذربایجان غربی در چه وضعیند؟
سیب‌های انبار شده آذربایجان غربی در چه وضعیند؟

سیب‌های انبار شده آذربایجان غربی در چه وضعیند؟

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به موضوع دپوی سیب های صنعتی در کنار جاده ها طی سال گذشته و انتشار فیلم ان ها در فضای مجازی اظهار کرد: سال گذشته به دلیل کمبود جا مقداری از سیب های صنعتی در کنار جاده ها دپو شد که امسال بر طبق برنامه ریزی انجام شده در تلاشیم با ایجاد مکانهایی بهداشتی سیب های صنعتی را انبار کرده و به مرور به کارخانجات تولید کنساتره ارسال کنیم.

سیب

اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه مشکل صادرات سیب در استان وجود ندارد تصریح کرد: ۱۰۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه های استان انبار شده که روزانه توسط کانتینرها بارگیری و روانه بازار می‌شود.

وی ادامه داد: سیب های موجود هم در بازار داخلی و هم خارجی مصرف دارند و طبق برنامه ریزی تا ۱۰ خرداد در تلاشیم تمامی سیب ها به بازار مصرف روانه شود.

کریم زاده با بیان اینکه کلیه سیب های انبار شده از کیفیت مطلوبی برخوردارند تصریح کرد: سیب زرد به قیمت ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و سیب قرمز از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در بازار به فروش می رسد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته سال آوری درخت سیب بوده و در حدود یک میلیون و ۲۰۸ هزار تن سیب در استان برداشت شده است، اظهار کرد: امسال با وجود سرمازدگی شکوفه‌های درختان سیب پیش بینی می شود ۷۰۰ هزار تن سیب در استان تولید شود.

وی در خصوص وضعیت صادرات سیب درختی استان اظهار کرد: سال گذشته پیک تولید سیب در استان بود و ۴ برابر سال‌های قبل، صادرات این محصول به کشورهای هدف انجام شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.