صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / باید از ظرفیت گردشگری دریایی بهره بیشتری ببریم
باید از ظرفیت گردشگری دریایی بهره بیشتری ببریم

عضو کمیته بنادر و دریانوردی مجلس:

باید از ظرفیت گردشگری دریایی بهره بیشتری ببریم

عضو کمیته بنادر و دریانوردی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: استان هرمزگان ظرفیتهای بالایی دارد و خلیج فارس به عنوان یک شاهراه اقتصادی از پتانسیل‌های این منطقه است.

 حسین هاشمی تختی

‌به گزارش کسب و کار نیوز،‌ حسین هاشمی تختی در خصوص ظرفیت‌های اقتصادی خلیج فارس، اظهار کرد: در حال حاضر در جزایر سه‌گانه به ویژه تنب بزرگ و کوچک کشاورزی صورت می گیرد، اگرچه ما نتوانسته‌ایم از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: در حال حاضر روند خوبی را در استان‌های جنوبی به ویژه استان هرمزگان داریم؛ در این استان ظرفیت بالایی وجود دارد که خلیج فارس به عنوان یک شاهراه اقتصادی از پتانسیل‌های این منطقه است.

عضو کمیته بنادر و دریانوردی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیته بنادر و دریانوردی بر روی چند موضوع در حال کار کردن هستیم از جمله اینکه ما باید از آبراه‌ها در جهت ترانزیت استفاده کنیم، زیرا در حال حاضر ما سهم کمتری نسبت به بقیه کشورها در این خصوص داریم.

هاشمی تختی بیان کرد: بحث دیگر مربوط به ترانشیپ است که چرا کشتی های بزرگ کالاها را از اقصی نقاط دنیا به ویژه کشورهای تولیدکننده در امارات یا کشورهای دیگر لنگر می‌اندازند و ما باید از آنجا اجناس را وارد کشور کنیم، در حالی که ما در داخل و در بندر شهید رجایی این ظرفیت را داریم.

نماینده مردم بندرعباس درمجلس ادامه داد: از ۳۲ میلیون کانتینر جابجایی کالا که در خلیج فارس صورت می‌گیرد، نیمی از آن را کشور امارات استفاده می کند و ما در این زمینه کمترین بهره را می‌بریم.

وی تصریح کرد: در زمینه شیلات نیز پرورش ماهی در قفس و مزارع میگو ظرفیت بسیار بالایی داریم و زیرساخت‌ها و امکانات فراهم شده و دادن تسهیلات به مردم درصدد تامین معشیت مردم و همچنین ارزآوری برای کشور هستیم.

هاشمی تختی نژاد تاکید کرد: ما ظرفیت بسیار بالایی درحوزه گردشگری در استان هرمزگان داریم و باید فضایی را فراهم کنیم که به عنوان مثال استان‌های شمالی که چندماه از سال در سرما هستند، به این استان آمده و پتانسیل‌های آن بهره ببرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.